Pod výstižnějším názvem Slou Fashion Days najdou ve dnech 8. a 9. září 2017 v rámci oficiálního doprovodného programu Mercedes-Benz Prague Fashion Week všichni zájemci o etickou módu pravidelnou dávku odborného programu se zahraničními hosty i prezentace vybraných módních značek z Česka a zahraničí. Místem konání se i tentokrát stal holešovický Vnitroblock.
/WEB/ /PRODEJCI/
Pátá edice projektu Slou Fashion Days v pátek a v sobotu uzavře týden módy v Praze tvorbou, která je nadčasová a ohleduplná vůči životnímu prostředí. Chybět nebudou semináře a diskuze nad novými trendy v oboru a aktuální problematikou. Hlavním zahraničním hostem se stane zakladatelka a koordinátorka celosvětové kampaně za transparentní módní průmysl Fashion Revolution Carry Somers, která vystoupí v diskuzi pod vedením Jaroslava Pašmika z Center of Sustainability Management na VŠE v sobotu 9. 9. v 18.00.
Carry Somers založila hnutí Fashion Revolution jako odezvu na pád bangladéšské továrny Rana Plaza v roce 2013. Fashion Revolution je globální koalice sta zemí zasazující se o systémovou reformu módního průmyslu. S heslem #whomademyclothes Fashion Revolution bojuje o transparentnost, která je pro změnu módního businessu klíčová. Carry Somers stojí také za značkou Pachacuti, která je již 20 let průkopníkem transparentního dodavatelského řetězce, jejž zmapovala pomocí GPS v každé fázi výrobního procesu, od plantáží, kde rostla sláma, přes tkalce až po hotový panamský klobouk. Carry Somers napsala několik knih a publikací, získala řadu ocenění za svou práci a její významný přínos britskému podnikání ocenila i královna. Mimo jiné se v loňském roce stala v soutěži Progress 1000 jedním z 1000 nejvlivnějších lidí v Londýně.
Dvoudenní program nabídne prezentace novinek, desítek již respektovaných a zajetých módních značek, designérů zabývajících se tvorbou ready to wear kolekcí a módních doplňků, jejichž výroba je šetrná k životnímu prostředí.
V září poprvé se mezi ně zařadí také dvojice návrhářek spodního prádla Soňa Vidiečanová a Katarína Kobušová pod značkou créeme, která mezi 15 přihlášenými projekty v rámci předchozího ročníku uspěla v soutěži S-brand, kterou Slou Fashion Days vyhlašuje jednou za rok. „V září představíme první nebarvené organické spodní prádlo pro ženy v oblíbeném střihu brallet. Podprsenky i spodní kalhotky budeme nabízet ve čtyřech různých setech a dvou odlišných materiálech. Pro gentlemany budeme mít v nabídce navíc pánské triko pod košili, a to právě proto, že pod bílou je béžové nejvhodnější,“ přibližuje jedna z designérek, co créeme připravuje.
Organizátorkou události je česká odbornice na Sustainable Fashion Business žijící v Paříži Kamila Boudová, která se letos mimo jiné zařadila do prestižního žebříčku 30 pod 30 magazínu Forbes a chystá se vydávat vlastní knihu o své cestě k udržitelné módě. Cílem Slou Fashion Days je ukázat udržitelnou módu jako dostupnou a atraktivní alternativu konvenční módě z řetězců a informovat veřejnost o jejím přínosu pro ně, společnost i pro planetu. „Nové jméno pro projekt jsem hledala dlouho. Sustainable Fashion Day, aneb den udržitelné módy, byl velmi popisný a spíše pracovní název. V minulém roce jsme poprvé představili vlastní časopis s názvem SLOU odkazující na pomalý životní styl a pomalou módu, respekt k procesu. Je krátký a výstižný a tak ho nakonec adoptoval celý projekt,“ vysvětluje změnu zakladatelka a patronka projektu Kamila Boudová. „Opět připravujeme kampaň, která redefinuje, co je cool. Většina lidí uznává lidi za to, kolik mají peněz a jak drahé si koupili auto. My si vážíme lidí, kteří se starají o své okolí – o přírodu, o své blízké i o kolemjdoucí, a právě je v kampani o Frajerovi oslavujeme,“ dodává k dalšímu ročníku.