Share |

Diesel BLACK GOLD očima Deerkerol

Postřehy a komentáře Deerkerol k aktuální kolekci značky Diesel.
 
Běžně dostupnou kolekci značky Diesel letos okupuje jednoznačně  černá, místy se objevují tlumené odstíny béžové a žluté. S potisky tvůrci letos šetřili (hurá!), vesměs je to ale „obrandovaná“ nuda. Milovníci otrhaných a „děravých“ kousků budou potěšeni, zatímco klasikům a vyznavačům capsule šatníků zbydou oči pro pláč. Inspirovaná je devadesátými léty a stylem „grunge“ - stejně jako BLACK GOLD. Pánská kolekce je o poznání méně výrazná a působí nejednotně. Použití materiálů je podobné, barvy se od dámské kolekce liší. Za zmínku stojí snad jen šedivé polo, pár klasických košil a tříbarevný bomber.

Za zmínku stojí kolekce BLACK GOLD - je syrová a plná energie!
Jedná se o poměrně novou divizi značky Diesel, která je sice primárně určena zejména mladým experimentátorům a milovníkům kreativního stylingu, ale rozhodně by neměla zůstat bez povšimnutí.

Ženy
Letos značka vsadila na jednoduchost a do jisté míry i ležérnost. Černá, bílá, tlumené tóny, téměř žádné zdobení a vzory (až na pár výjimek). Střihy a styling bych se nebála nazvat eklektickými.
Hodný potlesku je fakt, že značka konečně upustila od lacině vypadajících kožených sukní se cvočky a prapodivných sametových a krajkových kreací  , které  jsme mohli vidět v letech předešlých. Teď jsou ženy v Dieselu chic a nevypadají jako, že si odskočili na pauzu z práce - z s červeným neonem ve tvaru srdce.
Kolekci dominuje manšestr, denim a úplety. Inspirovaná je prvky devadesátých let. Milovnice dlouhých rukávů, úpletových šatů a vůbec protažené siluety si přijdou na své. Dále se objevují sukně „áčkových“ střihů, kalhoty se zvonovými nohavicemi a různé variace kabátů a blejzrů.

Muži
V mužské kolekci panuje kůže (vzhledem k potenciálu a cílové skupině by byl podle mě vhodnější její ekvivalent neživočišného původu) a velká řada funkčních materiálů. Ležérnost najedeme především v řadě spodních dílů.
Hojné zastoupení mají bundy a mikiny s motorkářskými a sportovními prvky. Fanoušci „printů“ si přijdou na své pouze v případě černých chino kalhot s květinami, rovněž najdeme pouze jeden, težký, rolák z pleteniny s drobným vzorkem. Barevné kombinace tvoří nejčasteji námořnická modrá, černá, odstíny šedé a khaki.
 
Průmysl
Značka by měla, podle mě, rozhodně zapracovat na svém postoji k životnímu prostředí a na pracovních podmínkách ve svých fabrikách. Jejich počínání je podle mého názoru málo transparetní a rovnež podíl živočisných komponent je na dnešní dobu poměrně vysoký. Doufám, že i Renzo Rosso (zakladatel) a Wilbert Das (kreativní ředitel) se jako velká část módního světa přikloní k té "zelenejší" straně.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.