Share |

Denisa Slavíková: Média nejsou schopná prodat realitu

foto: pořadatel akce

Světovou premiéru bude mít na festivalu SkrzPrsty dokument ID 21. Režisérka Denisa Slavíková v něm hledá ideál krásy tohoto století.
 
Zlínský festival SkrzPrsty dává prostor k debatě o problémech naší vyspělé, ale mnohdy nepochopitelně konzervativní společnosti. Letošní ročník se uskuteční ve středu 2. dubna a nabídne několik přednášek o homofobii, transsexualitě a tělesných modifikacích.
 
Předskokanem samotné akce je 17. března promítání dokumentu ID 21 ve Velkém kině od 19.30. Denisa Slavíková svou režijní prvotinu natočila za 14 dní. „Můj dokument je o sledování trendů, idolů a chování se podle někoho, kým nejsme,“ říká v rozhovoru.
 
Vlastníte modelingovou agenturu, není to v rozporu se záměrem Vašeho dokumentu?
Na fotografiích se vůbec nepozná, kolik člověk měří nebo zda má o centimetr víc v pase. Žena si těžko dokáže představit, že si koupí oblečení, které vidí na vysoké a vychrtlé ženě. Zato na módních přehlídkách, které děláme my, vidí realitu. Některé firmy to už pochopily a také s námi rády spolupracují. Děláme reklamu přirozenou, s normálními lidmi.
 
Festival SkrzPrsty má jedno z letošních témat fyzické modifikace. Vy v dokumentu řešíte například plastické operace. Jak se k tomuto staví současná společnost?
Ve většině případů jsou lidé rádi, že tuto technologii máme pro zdravotní účely. To, že si někdo udělá prsa či botox, jen protože se chce líbit sám sobě či okolí, to už se jim nelíbí.
 
Je něco, co Vás během natáčení překvapilo?
Udělala jsem 23 osobních rozhovorů před kamerou a 1180 rozhovorů přes online dotazník. Nejvíce mě zaujalo to, že 70 % lidí si myslí, že znají definici anorexie, ale nejméně třetina z nich napsala definici špatně. Z toho vyplývá, že se o těchto nemocech málo ví.
 
Dá se takový ideál krásy vůbec určit?
Ona je otázka, zda brát jako ideální krásu tu, která je nám předkládána médii... Média nejsou schopna prodat realitu, proto se snaží ukázat tu nereálnou dokonalost. Horší dopad to má na mladistvé, kteří toto neví a jen vnímají dál ta dokonalá vyretušovaná těla ve videoklipech či fotografiích jako realitu. Přemýšlím o tom, že bychom dokumentární film mohli prezentovat na školách, aby teenageři věděli, jak sledovat reklamu a co si o ní myslet.
 
SkrzPrsty.cz
fb.com/SkrzPrsty


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.