Jablka a med k sobě chuťově neodmyslitelně patří. Není tedy divu, že jednou z nejoblíbenějších příchutí cideru, alkoholického nápoje vyrobeného ze zkvašeného jablečného moštu, je po celém světě právě ta medová. Zatímco v zahraničí se medové cidery tradičně vyrábí, čeští řemeslní výrobci svého zástupce doposud neměli. S čerstvou novinkou Cider & Med nyní přišel výrobce F. H. Prager. Kromě toho rozšiřuje portfolio o další dva typy cideru a mění vizuál.
Medová novinka
Nápoj je stále klasickým ciderem vyrobeným ze zkvašeného moštu ze starých českých jablečných odrůd, ovšem s přídavkem pravého českého včelího medu. „Ten, který používáme pro výrobu našeho cideru, pochází z předhůří Českého lesa z rodinného včelařství Smolík. V tomto včelařství se již po několik generací věnují a specializují na produkci takzvaného panenského medu, tedy medu nejvyšší bio kvality,“ upřesňuje Ondřej Frunc, jeden ze zakladatelů F. H. Prager. Medový cider je těžký, nasládlý, zimní a má 5,2 % alkoholu. „Med je moje nejoblíbenější přísada, navíc je to tradiční české dochucovadlo a i celosvětově je med nejtradičnější a nejpopulárnější ciderová příchuť,“ odhaluje Ondřej Frunc svou slabost pro med.
Kromě medového a hruškového cideru teď v nabídce F. H. Prager najdete také slabší a sladší desítku, která má 3,5 % alkoholu a hodí se pro jízdu na kole, sport nebo na koupaliště. Naproti tomu dvanáctka je polosuchá, zraje déle a vyniká hořkostí i kyselostí. Je to silnější hard cider s 4,9 % alkoholu. Nejvíc si ji užijete na koncertě, v hospodě nebo v klubu.
Cidery bude možné dostat ve skleněných lahvích o objemech 0,33 litru a 0,66 litru. Menší varianta bude stát 30–35 Kč na e-shopu F. H. Prager /WEB/ u prodejců pak cena může mírně vzrůst.
Designová novinka
Po třech letech v charakteristickém vizuálním kabátu chystá jablářství F. H. Prager také osvěžení designu. „Podle mě budou zákazníci překvapeni, jak moc jim nové etikety budou připadat familiární, přestože získají novou podobu. Posunujeme se dál, ale navazujeme na své tradice,“ říká Ondřej Frunc. Svěží vizuál získá aktuální a modernější nádech a zdůrazní přírodnost Pragerova cideru.
Na rebrandingu spolupracuje F. H. Prager jako obvykle s oceňovanou designérkou Klárou Zápotockou a novým grafickým studiem BREISKY, jehož se stala součástí. „Věříme, že se nám u nových etiket opět podařilo zábavným způsobem ztvárnit známé světové levicové a genderové autority,“ říká Klára Zápotocká ke spolupráci s moštárnou, jejíž cidery mají názor.