Nápověda

Kosmetický mág José Eisenberg: má práce je umění

José Eisenberg má kosmetickou značku. Už nějakou dobu také boduje se svými parfémy: výraznými, osobitými a pojatými jako malá umělecká díla.
Říká, že jeho práce není žádný marketing, ale umění. Snaží se objevit a pochopit, co muži a ženy potřebují, aby byli krásnější a lépe se cítili Jose Eisenberg vytvořil unikátní kolekci parfémů pro lidi, kteří, jak říká "jsou inteligentní a mají styl." Měli jsme možnost se ho na ně zeptat.

Jak dlouho trvalo, než jste kolekci parfémů vytvořil?
Vždycky jsem dělal parfémy, ale nikdy jsem nedosáhl svého snu, udělat něco tak unikátního. Tento koncept jsem měl v hlavě už mnoho roků a trvalo mi dalších asi 10 let, než jsem ho dotáhl do konce. A mám z toho radost, myslím, že je to velmi sofistikované, nejen samotná prezentace, ale především vůně.

Čím jsou podle vás vaše parfémy výjimečné?
Každá vůně má svůj charakter. Jsou to kompozice umění
a literatury, uvnitř každé je malá knížečka s básní, která je její součástí. Myslím, že pro vás bude velmi těžké říct, že se vám některá vůně nelíbí, spíše řeknete, že se vám některá líbí více. Je to jako v umění, literatuře a hudbě, něco máte raději. Také flakony jsou z černého, transparetního skla. Dokonce i uzávěr je ze skla, což dnes už většina parfémů nemá a mají bezpečnostní patent – můžete parfém chytnout pouze víčko, díky silnému magnetu se neoddělí a nespadne vám v koupelně na dlaždičky.

Kde hledáte inspiraci?
Inspirací jsou pro mne emoce. Dám vám příklad: když jsem měl v hlavě ženu, svůdnou jako je třeba Rita Hayworth, zkrátka femme fatale, vznikl Rouge Noir.
Love Affair je zase sexuální záležitost, je o vztahu mezi dvěma lidmi, o sexuálním vztahu, ucítíte dvě těla jak se milují. Tentation je o pokušení mezi mužem a ženou, avšak o pokušení na začátku vztahu, protože ti dva ještě nedosáhli vrcholu. Když tu vůni vyzkoušíte, ihned pochopíte o čem mluvím.
Le Peche (v angl. Sin) – to už se zkrátka stalo...je to po sexu... ucítíte to. Diaboloque je zase velmi sofistikovaný, velmi komplikovaný a neuvěřitelný, proto jsem mu nemohl dát ani jiné jméno než ďábelský. Když dáte někomu přičichnout, řeknou vám, že jste ďábelská. Je to pánská vůně, ale krásně voní i na ženách. Všechny mé parfémy mohou používat muži i ženy. Některé jsou jemnější a jiné více kořeněné, je to záležitost vkusu.
 

A v čem spočívá vaše filozofie?
Umění a luxus – ale jiný luxus, než že si můžete dovolit vůni koupit, ale že jste uvědomělí a vnímaví natolik, že vás zaujmou. Když máte hodně emocí i intelektu, porozumíte tomu.

Jak vznikl nápad propojit vaše vůně s uměním? Každá krabička je zdobena obrazem mexického malíře Juareze Machada.
Sbírám umění, miluji ho, je to část mých emocí. Mám velkou sbírku umění a Juarez je můj přítel. Mám i jeho obrazy a tak jsem ho poprosil, jestli by mi pomohl vyjádřit mé emoce.

Jaká je na závěr vaše rada, pro ty, co si pro sebe chtějí vybrat ten “pravý“ parfém?

Musíte se rozhodnout podle nálady, podle situce. Nemohu vám říct, koupte si tu a nebo tu vůni, to je absurdní. Jde o náladu, v opačném případě je to marketing a ne umění.
Vůně Josého Eisenberga jsou u nás k dostání výhradně v parfumeriích Sephora.
www.eisenberg.com