Share |

Zúčastněte se valentýnské kampaně za práva homosexuálů, nechte se pomalovat rtěnkou

foto: pořadatel akce

Více než 700 obchodů britské kosmetické značky LUSH ve více než 40 zemích na světě bude slavit den svatého Valentýna kampaní na podporu práv sexuálních menšin a rovnosti v lásce. LUSH se již od svého založení před téměř dvaceti lety aktivně angažuje nejen v otázce ekologie, ale i lidských práv. Jednou z myšlenek značky je to, že nestačí jen nečinně přihlížet světovému dění – když díky množství svých obchodů a nadšených zákazníků má LUSH v rukou moc bojovat a aktivně pomáhat.
 
Kampaň s názvem SIGN OF LOVE startuje 27. ledna a potrvá do 14. února a byla záměrně naplánovaná tak, aby probíhala souběžně se zimní olympiádou v ruském Soči (7.-23. února). Princip 6 olympijské charty stanoví, že jakákoli forma diskriminace je neslučitelná s olympiádou a Mezinárodní olympijský výbor potvrdil, že je tím míněna i sexuální orientace. Ale jak známo, minulý rok byl v Rusku zaveden nový zákon proti sexuálním menšinám, který má v zemi za následek obrovský nárůst násilí proti homosexuálům. Právě v souvislosti se zimními olympijskými hrami se i v médiích tento problém opět dostává na první stránky a je tedy skvělá příležitost toho využít.   
 
Pokud i vám není společenská diskriminace tzv. LGBT skupin (homosexuálové, bisexuálové, transsexuálové) lhostejná a také věříte v to, že na lásku mají právo všichni bez rozdílů, natož aby byl někdo za ni utlačován a trestán, zúčastněte se i vy kampaně – i vy totiž máte moc v rukách! Princip je jednoduchý: sdílejte na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram…) svou fotku s namalovaným symbolem trojúhelníku na tváři nebo těle (ruce, paži, rameni…) a hashtagem #SIGNOFLOVE.Fotku také v ideálním případě nahrajte na oficiální facebookovské stránky LUSH ČR www.facebook.com/lushcr.  Ideální je růžová barva, protože růžový trojúhelník je symbolem mezinárodního gay hnutí. Cílem je získat co nejvyšší počet fotek, tedy účastníků, a ukázat tak ruské vládě, že lidem věc není lhostejná. 14. února, v den svatého Valentýna, bude totiž ruské ambasádě v pravé poledne předána kniha se všemi fotkami. A samozřejmě, že je třeba, aby byla pořádně objemná!
 
Otázka omezování a utlačování sexuálních menšin se samozřejmě netýká jen Ruska - gayové, lesby, bisexuálové a transsexuálové se potýkají s problémy v 76 zemích světa (!), v 10 je to otázka života a smrti. Upozornit na problém v době konání olympiády v Rusku je ale skvělá příležitost, jak vyjádřit solidaritu a na problémy znovu upozornit. LUSH se se svou kampaní přidává k aktivitám celosvětového hnutí ALL OUT, které mobilizuje miliony lidí a jejich sociální sítě s cílem vybudovat silné globální hnutí za rovnosti v lásce. Chcete-li se přidat, podívejte se na stránky www.allout.org.
 
Ale hlavně: zavítejte mezi 27. lednem a 14. únorem do obchodu LUSH v pražském OC Palladium a nechte si namalovat růžový trojúhelník na tvář pomocí jedné ze rtěnek. Vaše fotka se objeví na Facebooku LUSH a posléze i v petiční knize. Anebo si symbol nakreslete sami doma, ve škole nebo v práci – přizvěte k tomu rodinu, kamarády, spolužáky či kolegy, vyfoťte se (nejlépe každý zvlášť) a fotku nahrajte na LUSH Facebook. Pamatujte – čím více nás bude, tím toho více dosáhneme!  
 
 
https://www.facebook.com/lushcr, #SIGNOFLOVE
 
- - - 
 
Už od svého založení v roce 1995 byla kosmetická firma LUSH řízena inovací a etickým pohledem na svět. Tvůrci průkopnických kosmetických produktů, jako jsou šumivé koule do vany, sprchová želé nebo tuhé šampony, kladou důraz na čerstvé suroviny, jako jsou bio ovoce a zelenina. LUSH provozuje přísnou politiku proti testování na zvířatech a podporuje Fair Trade. LUSH vede kosmetický průmysl v boji proti nadměrnému balení a v pořádání osvětových kampaní a vymýšlení produktů, které mohou být prodávány „nahé“, tedy bez jakéhokoli obalu.
LUSHi byla udělena RSPCA Good Business Award za rok 2006, 2007 a 2009 a v roce 2006 byla značka oceněna cenou PETA Trailblazer Award pro dobré životní podmínky zvířat. Spoluzakladatelé Mark a Mo Constantine jsou držiteli ceny OBEs pro službu kosmetickému průmyslu za rok 2010.  
 
www.lush.cz
www.facebook.com/lushcr


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.