Jaro se pomalu blíží a s ním i oblíbený Dyzajn market na náměstí Václava Havla v Praze. Zvláštností jarní edice 24.–25. března bude prodejní výstava sedmi obrazů současných malířů a ilustrátorů, která bude umístěna ve vnitřní části konání akce, tedy v provozní budově B Národního divadla, a to pouze po dobu konání Dyzajn marketu Jaro. „Výtěžkem z prodeje obrazů podpoříme vybraný projekt „Splň si svůj sen“, do kterého se přihlásilo 50 tvůrčích a nadaných lidí, kteří mají svůj nápad zatím jen v hlavě. Společně tak pomůžeme jeho realizaci,“ vysvětluje Olga Velíšková, koordinátorka akce. Z přihlášených projektů se 10 porotců rozhodlo podpořit projekt „Domov jako talíř“. Porotu tvořili 3 členové týmu Dyzajn marketu a 7 malířů, kteří jdou s „kůží na trh“ se svými obrazy.
Každý je tvůrce
Kateřina Brabcová, Olga Yakubovskaya, Jitka Tomanová, Anna Mastníková, Pavlína Zuzová, Barbora Svrčinová a Pavel Rakušan jsou autoři děl, které si budete moci na Dyzajn marketu nejen prohlédnout, ale i zakoupit. Každý obraz bude originál zachycující autorovo pojetí na téma „Já, tvůrce“, protože tím může být přeci každý. Tvoříme každodenní kulinářské zážitky, pěkný den druhému člověku, make–up, hračku dětem, zkrátka jsme všichni tvůrci svých dnů. „Zajímalo nás, jak se každý z autorů popere se zadáním spojeným s ním osobně. Většina z nich totiž navíc své ilustrace používá i na užitný design, jako je porcelán, oděvy či šperky,“ doplňuje nová posila týmu Dyzajn marketu Jana Moravcová, známá ilfluencerka Janeonthemove.
Splněný sen
Jedna miluje růžové tulipány, zelené kopce a hořkou čokoládu s chilli. Druhá má ráda pozdní snídaně, vůni čerstvě namleté kávy a minimalistické útulno. To jsou dvě tvůrkyně budoucí knihy „Domov jako talíř“ s texty Olgy Buškové a ilustracemi Báry z Nikolajky, vítězného projektu, jehož realizace bude z prodeje obrazů podpořena. Jakmile tedy kniha spatří světlo světa, dozví se čtenář, jak za málo peněz vylepšit a změnit atmosféru každé místnosti ve svém obydlí a posunout svůj životní prostor o několik pater výš. Objeví jednotlivé ingredience, které je rozhodně dobré mít doma položené, pověšené nebo postavené. „Dávám si pozor, jaké emoce a věci nosím domů, protože potom tam s nimi musím bydlet. Domov je jako talíř. Záleží jen na nás, co si na něj dáme,“ říká o své vznikající prvotině autorka Olga Bušková.
(Vy)stav se
Na jarní edici se představí mnoho značek, které na Dyzajn marketu ještě nikdy nebyly. Oblíbeným materiálem tvůrců se stává dřevo a je s podivem, co vše je možné z něj vyrobit. Kromě již tradičních dřevěných šperků a doplňků pro gentlemany se nově můžeme těšit i na pásky s přezkou zdobenou dřevem od Wood Style, květináče od Bohemjan a prkýnka do kuchyně z exotických dřev od Mwood. Poprvé bude možné na Dyzajn marketu pořídit i netradiční živé květinové dekorace od Viju Viju, kteří přivezou také známé kokedamy a aeraria. Mosazné klece na květiny bez potřeby květináče pak představí značka Carambol. Návštěvníci Dyzajn marketu se mohou těšit i na mnoho tvůrců přírodní kosmetiky, která se stále více stává trendem dnešní doby.
Jak se bavit Dyzajnem celý víkend?
A pokud nechcete nakupovat, přijďte se dobře najíst a napít. Poprvé bude na akci bar jako takový, vyhlášený Fermé z Vinohrad, burgery Kaiser Franz či Zázračná limonáda z Brna, kterou musíte přijít ochutnat, protože pak se vážně dějí zázraky! Nedílnou součástí každého Dyzajn marketu je doprovodný program, kdy vás tentokrát, kromě DJ Little Franka, jarně roztančí kapely The Documents a Megaphone. „Nezapomínáme ani na děti, jak v kreativním dětském koutku, tak na pódiu uprostřed dění, kde mohou každé dopoledne zhlédnout pohádku od divadel LokVar a KAKÁ,“ láká na Dyzajn market Kolja Ivaskiv, dramaturg doprovodného programu.
Vstup na celou akci dovnitř i ven je zdarma a z Ostrovní ulice bez bariér. Akce se koná oba dny od 10:00 do 19:00. Chcete-li vědět víc, připojte se k události na Facebooku:
https://www.facebook.com/events/1291243394309096/