Share |

Vánoční večírky až v novém roce?!

Většina firem má již své vánoční a novoroční večírky naplánované. Místo, čas a program vánočních večírků řeší obvykle již na konci léta. Někdy se jedná o překvapení pro zaměstnance, jinde nechávají firmy zaměstnancům na výběr několik variant, o kterých pak hlasují. 
 
Velké firmy přiznávají, že je pryč doba tradičních vánočních večírků. 
 
„Některé z nich zjistily, že organizačně i finančně výhodnější je nechat setkání zaměstnanců až na nový rok. Důvodů je několik. Před Vánoci je velká poptávka po prostorách a pro velké firmy je v Praze výběr značně omezen, proto se může stát, že v předvánočním termínu již není místo.  Dalším důvodem jsou i finance, po novém roce se dá ušetřit na cateringu, barových mistrech a jiných doprovodných službách. Většina zaměstnanců je před Vánoci a koncem roku velice zaneprázdněna jak v osobním, tak i profesním životě a na vánoční večírek nemají myšlenky. Ti pak uvítají příležitost setkat se v druhé polovině ledna, kdy je klidněji po všech stránkách,“ uvádí Ladislav Kučera ředitel personálně poradenské společnosti HAYS a dodává : „Kolem roku 2010 přestaly některé firmy dělat velké společné akce, byly roky, kdy se vánoční party nekonaly z ekonomických důvodů vůbec.  S tím si ale poradila některá oddělení, která si svá Vánoční setkání zorganizovala sama, ať už z rozpočtu oddělení, nebo rozpočtu vlastního. Zaměstnanci si pak pochvalují, že setkání je komornější a přátelštější“.
 
Není večírek jako večírek. Firmy pečlivě volí program. 
 
„Večírek se dokonce nemusí konat ani večer. „Náš významný klient pořádá pro zaměstnance před Vánocemi dopolední kavárny s charitativním podtextem. Zaměstnanci se sejdou v prostorách společnosti, společně se občerství, mohou nakoupit drobnosti od různých nadací a občanských sdružení. K dispozici bývají kávové speciality, punč a vánoční cukroví,“ uvádí Ladislav Kučera. 
 
Firmy, které mají hodně zaměstnanců s malými dětmi, pořádají například mikulášskou nadílku nebo rodinná setkání, kde si děti společně s rodiči mohou vyrobit vánoční dárky či dekorace.
 
Firmy s více pobočkami v regionu často volí tzv. výjezdy, program vánočního setkání se pak promítne i do dalšího dne. Často je to spojeno s prezentacemi managementu, nicméně zábava může být i sportovního rázu. Firmy v těchto případech volí zimní sporty v horských střediscích.
 
Už je jen velice málo je firem, které zvou na vánoční akce i partnery zaměstnanců. Příkladem takových akcí jsou zejména plesy, které byly před deseti lety poměrně běžné. 
 
Jaký volí společnosti program pro své zaměstnance nejčastěji?
 
Koncert či jiné umělecké vystoupení
Barmanská show
Kulinářské speciality
Tematická setkání (karibská party, 30. léta, black´n´white party…)
Foto koutek – jednotlivci i týmy se fotografují s předem připravenými rekvizitami. S přibývající hodinou se z mnohdy nudného focení stává zábava pro celou firmu. Fotografie je pak možné využít k neformálním účelům – nástěnky ve firmě, nebo poslouží jako památka.
Kreativní tvoření – malování, zdobení adventních věnců, vazba květin¨
Rychlokurz vaření, míchání nápojů s následnou konzumací vlastních „produktů“
Sport – paintball, bowling, lyžování
Karaoke
 
 
 
 
 
 
O Hays
 
Hays plc („Skupina”) je přední světová společnost v získávání specialistů. Skupina je expertem v náboru kvalifikovaných, profesionálních a odborných lidí po celém světě, je leaderem na trhu ve Velké Británii a asijsko-pacifické oblasti a jedním z leaderů na trhu v kontinentální Evropě a Latinské Americe. Skupina působí v soukromém i veřejném sektoru, zabývá se vyhledáváním kandidátů na stálý i dočasný pracovní poměr i smluvními pozicemi. K 30. červnu 2015 má Skupina 9,023 zaměstnanců pracujících ve 240 kancelářích v 33 zemích a ve 20 specializacích. Finanční rok končící k 30. červnu 2015 vykazuje tyto výsledky:
 
Skupina vykázala čistou provizi 764,2 milionů britských liber a provozní zisk (položky podléhající výjimce) 164,1 milionů liber;
Skupina umístila kolem 63 tisíc uchazečů do trvalých pracovních míst a kolem 200 tisíc lidí do dočasných pozic;
23 % z čistých provizí Skupiny bylo vygenerováno v Asii a Tichomoří, 41 % v kontinentální Evropě a zbytku světa a 36 % ve Velké Británii a Irsku; 
Segment dočasného umístění představoval 58 % z čistých provizí a segment trvalého umístění představoval 42 % z čistých provizí;
Hays působí v těchto zemích: Austrálie, Belgie, Brazílie, Česká republika, Čína, Dánsko, Francie, Hong Kong, Chile, Indie, Irsko, Itálie, Japonsko, Kanada, Kolumbie, Lucembursko, Maďarsko, Malajsie, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rusko, Singapur, Spojené Arabské Emiráty, Spojené Státy Americké, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.
-
Ilustrace Studio TDES, licence cc by sa 2.0


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.