Share |

Třetí ročník ilustrátorského battlu Raw Art Wrestling má své vítěze

Tomáš Duchek a Dalibor Krch jsou novými raw-šampiony
foto: pořadatel akce / malba Dalibor Krch

Na apríla se prostorách agentury Ogilvy odehrálo nemilosrdné finále ilustrátorského battlu Raw Art Wrestling, které pořádalo vizuální  studio DRAWetc. již potřetí. Celkem osm finalistů vytasilo své nejsilnější zbraně: tablety, tužky, spreje, barvy a fixy a tradičně se utkali v bitce ve dvou kategoriích, analog a digital. Ultimátními vítězi se po 90 - ti napínavých minutách stali Tomáš Duchek a Dalibor Krch.
 
Finálový večer = skvělá podívaná
Po roce soutěžení v online kolech a v semifinále, nastalo velkolepé finále. Přes 500 lidí přišlo i přesto, že venku byla první jarní sobota. Baví mě pozorovat soutěžící, jak se perou s tématem a časovým limitem. Těším se na čtvrtý ročník, kde se budeme muset hodně překonat,“ říká Hanina Větrovcová, organizátorka RAW.
 
Ilustrátorský masakr odstartoval ve 21:30, kdy usedli čtyři kreslíři v kategorii digital (Ondřej Dufek, KOMZ, Jakub Vykoukal a Tomáš Duchek) za své tablety, naproti nim se na vyvýšeném pódiu chopili štětců čtyři borci v kategorii analog (Tomáš Staněk, Jakub Gajdošík, Jan Gruml, Dalibor Krch). Odborná porota složená z významných českých i zahraničních tvůrců (Vladimír  Strejček: ilustrátor, zakladatel vizuálního studia DRAWetc. & otec RAWu, komiksový ilustrátor Michal Suchánek, Lee Bofkin: odborník na mural art, Miki Monttló: filmový animátor a komiksový autor ze Španělska) zadala krutopřísné téma „Zlomená hlava“. Finalisté měli poté 90 minut na to, aby se s ním poprali. Pot i barvy tekly proudem. V samotném závěru večera stanuli na ilustrátorském pódiu vítězů Tomáš Duchek za digital a Dalibor Krch za analog. Oba se shodují na tom, že RAW byl jedna velká a náročná jízda, během níž poznali spoustu zajímavých lidí z oboru. Oba borci vyhráli našlápnuté grafické tablety od společnosti Wacom a také „prize money“.
 
Exhibice virtuální reality & přednášky českých i zahraničních umělců
Kromě soutěže v analogové a digitální ilustrařině byly pro návštěvníci  připraveny odpolední přednášky českých a zahraničních umělců. Návštěvníkům se představil Miki Monttló, který návštěvníkům přiblížil své nelehké ilustrátorské začátky, práci pro knižní nakladatelství i filmový průmysl. Miki se mimo jiné podílel na tvorbě filmu A Monster Calls, který právě běží i v našich kinech. Další odpolední přednáška patřila studio DRAWetc., které oslavilo v tomto roce své patnácté narozeniny na české scéně. O dřevních začátcích, kdy nikdo netušil, kam studio vyroste, o prošlapávání cesty pro komerční ilustrátory v České republice a hlavně o lidech, kteří jsou páteří „drawců“, promluvili Petr Fašianok a Vladimír Strejček, kteří byly u toho, když to “třesklo”. Na jejich přednášku navázal „drawčí“ kolektiv ilustrátorů pod taktovkou Delarocka, který přiblížil proces tvorby komiksové Kytice, která vyšla na podzim loňského roku. Z české scény vystoupil dále Adolf Lachman, který svižně představil průřez svou dosavadní tvůrčí činností, vysvětlil, proč používá ke své práci počítač a jak u něho vzniká digitální ilustrace.
 
Návštěvníkům přiblížil také výtvarný proces vzniku českých herních hitů Machinárium a Samorost.  Ze Slovenska dorazil ilustrátor Branko Jelínek, který za svůj komiksový epos Oskar Ed sbírá ceny jak v České republice, tak v zahraničí. Návštěvníci se mohli mimo jiné účastnit hodin kreslení Drink & Draw nechyběly soutěže, exhibice virtuální reality, i zkouška tabletů Wacom v praxi. Připravena byla také aukce obrazů od autorů semifinálových kol, kdy se podařilo vybrat celkem 33 700 Kč, které putují na konto neziskové organizace Kedjom-Keku.
/WEB/


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.