view counter
Share |

Tony Levin (King Crimson, Stick Men): Hudba není práce pro každého

foto pořadatel akce

Tony Levin je považován za fenomenálního muzikanta. Je členem King Crimson a hrál s Peterem Gabrielem. Kromě baskytary hraje na zvláštní hudební nástroj Chapman Stick (více o něm v češtině zde) a založil si na to v roce 07 dokonce kapelu Stick Men, slovní hříčka odkazující jak na podivuhodný instrument, tak na načmárané figurky "stick men".

 

 

 

Jak jste ten název uvedli v život? Vždycky, když ho vidím, tak mě pobaví.
Už dávno jsem nahrál sólové album"Stick Man". Hrál jsem tehdy poporvé některé party na Chapman Stick. Nabyl jsem dojmu, že by bylo super s tím koncertovat. Pat Mastelotto, můj kamarád z rytmické sekce King Crimson, hrál na tom albu na bicí, takže jsem si samozřejmě vybral jeho i an turné, a pak zbývalo jen najít do party třetího, někoho, kdo by hrál na stick nebo, v Markusově případě, na "touch guitar".

Je fajn, že i když jsme jen trio, máme zvuk velké kapely, čehož dosahujeme díky těm nástrojům se spoustou strun a Patovým elektronickým perkusím. 

Na videích z vašich koncertů to vypadá, že mezi sebou máte nějaký speciální druh komunikace.
Stick Men začali před nějakými deseti lety, a postupně se z nás díky tomu, že jsme spolu hodně točili i koncertovali, stala skutečná kapela.  I v tom smyslu, že máme svůj zvuk a nehrajeme jako nikdo jiný.

Všichni máte i další aktivity, je to těžké skloubit?
Je to jednoduché, když Pat a já nekoncertujeme s King Crimson, snažíme se bookovat koncerty Stick Men. Jsou i další věci, které děláme, ale po Crimson (kteří mají koncerty obvykle plánované s velkým předstihem) jsou Stick Men nejvyšší priorita.

Chystáte nějakou další studiovou nahrávku?
Zatím následovníka Prog Noir neplánujeme, a v Evropě jsme tenhle materiál ještě ani nehráli.

Je těžké se hudbou uživit?
Čím dál tím víc, ale naštěstí v tomhle problémy nemám. Ale sympatizuju s ostatními hudebníky, je těžké uspět.

Jak se při cestování do dalekých krajů udržujete čerství a soustředění?
Hudba nás inspiruje a naše koncerty člověka, doufáme, pozdvihnou.

Co je nejlepší a nejhorší na životě hudebníka?
Děláš to, co miluješ, sdílíš to s ostatními a to tě živí, co může být lepšího. Není nic "nejhoršího." Ale hudební kariéra není pro každého, někoho můžou určité věci odradit.Ale lidi, kteří se stanou hudebníky, by se stejně nějakým způsobem věnovali, ať by se dělo cokoli.

Nějaké rady pro mladé? Stojí to všecko za to?
Profese hudebníka je pro lidi, kteří jsou oddaní věci. Ale i spousta lidí, kteří chodí do normální prácě, se můžou muzice věnovat, mít kapely a užít si s tím spoustu zábavy.

 

Stick Men

Lucerna Music Bar

13.3.2018

(lístky jsou here)

 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.