Share |

Tomáš Baláž: Nejdůležitejší ingredience je čas, všechno ostatní se dá dokoupit.

Přinášíme vám čerstvý rozhovor s Tomášem Balážem!
 
Teď jsi na titulní stránce slavného Beatportu, jak se to stalo?

Posledních 7 let jsem vydal stovky tracků na desítkách zahraničných značek, a teď je to poprvé kdy jsem byl uveden na titulní stránce beatportu. Nevím přesne jak se to stalo asi to bude mix typu: souhra zvuku, not, jednoduchosti tracku ale taky důvery od vydavatele, včetně celého  promotion backroundu. Není pochyb o tom že jsem minimálně na týden zasvítil u jmen jako je David Guetta, pro mně je to velká motivace s tím že to bude mít blahodárný dopad i na zisk z prodeje. Jinak track SAME STORY měl hned v prvních dnech 10-ti tisíce přehrání, po 3 týdnech se blíží ke 100 000 kliknutí.

 
Jak vznikla tvá nejnovější muzika?

Určitě se postupy tvorby mění časem, momentálně používám poměr 60% času tvorba not, 10% zvuk kterým to hrá a 30% čištění nahrávky a celková hlasitost frekvenční uložení zvuků a dynamika. Celé se to děje u mně doma, kde mám zvukové studio, takže kdykoliv se mi chce tak tam skočím a pracuju na tracku. Začínam tvorbou melodie, aby byla jednoduchá a chytlavá, pak k melodii napíšu akordy, které osadím několikavrstvými zvuky, a pak řeším poměry hlasitostí ,stupňování a celkový průběh tracku. U stupnice si dávám pozor aby nebyla moc hluboko nebo vysoko tak aby frekvenční uložení zvuků bylo v souladu s celým konceptem tracku. Určitě nezapomínám na notové ladění kopáku s basovou linkou. Když mám track připravený tak ho odesílám na napsání textu který kopíruje náladu a pocity tracku a pak následně na naspívání. Na závěr dokončím mix a premaster odesílám na finální mastering do profi studia. Celý postup pak opakujem dokola s tím že nikdy nezačínám s čistým projektem ale spíš projekt skládám z dalších projektů abych ušetřil čas laděním zvuků. Myslím si že nejdůležitejší ingrediencie je čas, všechno ostatní se dá dokoupit.

Hraješ někde live? Djuješ?

Hraju na Slovensku electrosession party na vánoce , kde máme 8 letou tradici a pak příležitostně Praha nebo taky v Německu. Moc neřeším hranici kdy je to už live a kdy je to o synchronizaci tracků. Pro mně to začíná být zajímavé jestli hraju věci, které jsem vyrobil a vydal nebo je to nakoupené z netu.

Co používáš při tvorbě hudby?

Všechno co se dá koupit samozrejmě jakýkoliv materiál musí být legální tak aby vydavatel neměl problémy z toho že se použije nelegální prvek. Někdy si vydavatel vyžádá faktury nebo registrační data aby se ujistil o tom že jseš majitelem autorských práv, protože je takových případů narušení autorských práv požehnaně.

Jinak mám v studiu hardware:  JUNO JUPITER, KORG MININOVA, YAMAHA AN200, ACESS VIRUS KB, pár midikontrolerů, zvuk zpracovávám přes UNIVERSAL AUDIO SATELITE a z VST pluginů nejvíce používám MASSIVE, SYLENTH, NEXUS, KONTAKT, MELODYNE, AUTOTUNE. Samozřejmě pořád sleduju co se děje na trhu, jako nejprogresivnější se mi jeví MASSIVE a NEXUS ale i online kurzy a v neposledné řadě se dají nakupovat i TEMPLATES což může hodně pomoct začínajícím producentům.

Jak se chystáš vkročit do roku 2016?

Budu pokračovat dál ve svém postupu tj. vydat 1 track týdně a na střídačku BREAKS a ELECTRO HOUSE. Určitě budu upřednostnovat s demonahrávkami německý koncern PLASMAPOOL, jsou fér, dodržují pravidla a jejich jednání je korektní.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.