Share |

Motýlkujte, přispějete na #prsakoule

Varlata, hovorově koule a latinsky testes, jsou jedním z nejfrekventovanějších orgánů, co se dotyků týče. Muži si na ně sahají v průměru až 369x za měsíc. Málokdo už ale ví, že by se měl svých varlat dotýkat jednou měsíčně v rámci tzv. samovyšetřování. To je totiž nejjednodušším a nejefektivnějším způsobem, jak včas odhalit rakovinu varlat. Na prevenci tohoto onkologického onemocnění upozorňuje uskupení mladých mediků z neziskové organizace Loono společně s módní značkou Deedivine v kampani Motýlkuj.  
 
 Prevenci rakoviny prsou a varlat se začalo Loono věnovat už v minulém roce prostřednictvím kampaně Sahám si na ně každý měsíc. „Loni jsme díky veřejné sbírce vybrali peníze na nákup speciálních gumových školících modelů prsou a varlat, na kterých jsme během jednoho roku zvládli na vzdělávacích workshopech naučit přes 10 000 lidí, správnou techniku samovyšetřování. Díky nám si 29 lidí odhalilo rakovinu včas,“ říká Kateřina Vacková, zakladatelka Loono.  
 
V letošním roce se chce v rámci listopadu, měsíce boje proti rakovině prostaty a varlat, soustředit právě na zdraví mužů a jejich pohlavních orgánů. „Mnoho mladých mužů si myslí, že se jich rakovina varlat netýká. Opak je ale pravdou, muži mezi 15 a 40 roky jsou nejrizikovější skupinou. Proto je důležité, aby prevenci nezanedbávali a začali myslet na své zdraví už v tomto věku,“ vysvětluje Vacková. Pro zájemce přichystalo Loono řadu listopadových workshopů a přednášek otevřených veřejnosti. Po předchozí domluvě je možné sjednat také workshopy v soukromých firmách nebo na půdě škol.
 
Cílem kampaně je nejen upozornit na důležitost prevence, ale i získat finanční prostředky na nákup nových školících modelů. „Většina modelů koulí, které používáme na našich workshopech, bohužel nepřežila intenzivní „osahávání“. Abychom mohli v našich aktivitách pokračovat, propojili jsme se s módní značkou Deedivine, která pro nás ušila speciální edici pánských motýlků, kapesníčků a sukní s motivem knírku. Z každého nákupu putuje část peněz do Loono a umožní nám tak zakoupit nové modely,“ doplňuje Vacková. 
 
Pánské motýlky, kapesníčky a dámské sukně z krejčovské dílny Deedivine budou dostupné na stránkách www.deedivine.com i na webu Loono. „Vzhledem k tomu, že listopad je měsícem knírků, ale hlavně měsícem osvěty o rakovině prostaty a varlat, rozhodli jsme se vytvořit limitovanou edici motýlků, kapesníčků a sukní s knírky, která by pomohla těm, kteří to potřebují,” vysvětluje Denisa Dědičová, majitelka značky Deedivine a dodává: „smyslem kampaně je zvýšit povědomí o rakovině varlat a možnostech její prevence díky správnému samovyšetřování. Každým zakoupeným motýlkem s motivem knírku od Deedivine přispíváte 200Kč na neziskovou organizaci, která výtěžek z celé kampaně využije k nákupu nových školících pomůcek.“ 
 
Kampaň pořádanou ve spolupráci Loono a Deedivine podpořili i ambasadoři z řad známých osobností. Motýlky s motivem knírků oblékli například redaktor DVTV Filip Horký, vítěz světové soutěže Mister 
 Global 2016 Tomáš Martinka, šéfredaktor časopisu LUI Jakub Starý, architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof, lektor prezentačních dovedností Lukáš Hrdlička nebo kameraman a režisér Janek Rubeš. 
 
Kromě nákupu jedinečných sukní a pánských doplňků je možné podpořit Loono také prostřednictvím listopadové výzvy “Staň se dárcem koulí”. Po každém sponzorovi, který přispěje částkou 4 621 Kč bude pojmenován nový školící model. „Budeme tak školit na koulích Františka Nováka nebo Petra Dvořáka“, doplňuje Vacková. Dárkyněmi koulí se samozřejmě mohou stát i dámy. Model pak mohou pojmenovat po svých drahých polovičkách a překvapit je tak originálním dárkem. Nebo po dárkyni samotné, která tak ukáže svému okolí, že jí záleží na zdraví ostatních. 
 
Každý, kdo svým dárcovstvím podpoří šíření myšlenky prevence a důležitost samovyšetřování, získá kromě pojmenování koulí také poděkování na webu www.loono.cz v sekci Dárci koulí, VIP vstup na listopadovou #prsakoule Official Party v Hard Rock Café, pánský motýlek od Deedivine a v neposlední řadě se každý sponzor dozví informace o počtu lidí, kteří se na jeho modelu naučili samovyšetřit a kolik z nich si díky jeho daru odhalilo rakovinu včas.
 
Návod, jak každý měsíc provést správné samovyšetřování varlat najdou zájemci na webových stránkách www.loono.cz a www.prsakoule.cz. Více informací o pořádaných akcích a aktivitách Loono se dočtou na sociálních sítích. Prsa a koule hledejte na facebooku www.facebook.com/loonocz nebo Instagramu a Twitteru jako @loonocz. Další variantou je navštívit jeden z veřejných workshopů, kde se návštěvníci naučí správně samovyšetřovat a načerpají další užitečné informace ohledně prevence onkologických onemocnění. 
 
Termíny nejbližších akcí
- 1. listopadu – veřejný #prsakoule workshop v Brně (další veřejné workshopy se budou konat pravidelně každý měsíc)
- 9. listopadu – #prsakoule Official Party v Hard Rock Café – párty pro všechny fanoušky a přátele Loono. Návštěvníky čeká živá kapela, DJ, fotokoutek, a samozřejmě užitečné rady, jak se o sebe starat správně a především včas. V průběhu večera se zájemcům budou věnovat dobrovolníci z řad mediků, kteří na modelech prsou a varlat vysvětlí správný postup samovyšetřování nebo například dermatoložka, která se v diskrétní zóně zaměří na kontrolu kožních znamének.
- 21. listopadu – beseda Pravda o koulích (Café V lese, od 18 hodin) – zde si odborníci posvítí na mýty o varlatech, plodnosti a mužském zdraví celkově.
- po domluvě je možné uspořádat i individuální školení Loono ve firmách, na školách, festivalech, apod.
 
 
O Loono
Nezisková organizace Loono, z. s., vznikla v květnu roku 2014. V rámci pravidelných workshopů vzdělává v oblasti prevence onkologických onemocnění a spolu s tím pomáhá již nemocným a jejich rodinám. Nově se bude soustředit také na prevenci kardiovaskulárních onemocnění.
Loono má ve svých řadách převážně studenty lékařských fakult. Odbornými garanty jsou lékaři z oborů gynekologie, urologie i praktického lékařství. Záštitu převzala 1. LF UK, kde většina mediků a zdravotních sester z Loono studuje.
V oblasti prevence rakoviny proškolilo Loono od doby svého založení přes 10 000 lidí na více než 180  vzdělávacích workshopech a kulturních akcí a zároveň pomohlo nebo v současné době pomáhá více než 30 rodinám.
 
O Deedivine
Deedivine je nová módní značka, která si vzala za úkol šířit ženskost u dam, ale i originální eleganci u pánů. Šijí barevné a jedinečné pasové sukně na míru, ke kterým vytváří motýlky a kapesníčky pro pány ve stejném designu. Deedivine nabízí pánům i dámám možnost sladit se se svými dětmi a zvířecími mazlíčky. 
 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.