Share |

Rozhovor s Martinou Vokurkovou, zakladatelkou značky Valentina Borik

foto: Valentina Borik (A. Verešová)

16. dubna se ve Slovanském domě koná jedinečný Fashion Pop-up store event Toni&Guy DE:CLONE. Cílem akce je ukázat, že každý jsme jedinečný. Toni and Guy dává při této příležitosti mladým lidem možnost potkat celou řadu jedinečných designérů a vytvořit si tak osobitý styl od hlavy až k patě. Jedním z nich je Martina Vokurková. Její značka Valentina Borik je určena pro odvážné, sebevědomé ženy, které neřeší svůj věk, jsou si jisté samy sebou a nechtějí být módními klony.
 
 
 
Proč jste se rozhodla spolupracovat se značkou Toni&Guy a zúčastnit se eventu DE:CLONE?
Protože móda a vlasy patří prostě k sobě.  Třeba ke svým modelům si představuju vyčesané vlasy, ale nic upjatého, spíše ležérní styl. Co se klonování týče, sama se snažím navrhovat své modely tak, aby byly odlišné. Moje móda je vnímaná hodně extravagantně, i když to původně nebyl záměr. Standardně sice nevyrábím pouze jeden kus, záleží na množství látky, které seženu, ale v každém případě jsou mé zákaznice na ulici rozeznatelné a klony nejsou.
 
 
Jak značka Valentina Borik vznikla?
Dříve jsem pracovala v marketingu. Jednou jsem byla moderovat akci v Karlových Varech, během které jsem si na hotelu ušila dvoje šaty. To byl přesně ten okamžik, kdy jsem se rozhodla, že založím vlastní módní značku. A tak v říjnu 2015 vznikla značka Valentina Borik i butik. Samotné jméno značky vzniklo spojením jména mého dědečka – Borik a jména Valentina, které se mi už dlouho líbí, pojmenovala jsme tak i svého psa. Za tvář značky jsem si zvolila Andreu Verešovou, která je prostě krásná.
 
 
Pro značku Valentina Borik je typická krajka. Proč zrovna krajka?
Máte pravdu. Krajka se vykytuje v 80 % mých návrhů. Hledala jsem zajímavý akcent, který bude pro mou značku typický. Jednoho rána jsem se probudila a řekla si, že to bude krajka. Nechávám si ji šít na zakázku v zahraničí. Původně jsem chtěla, aby byly mé modely hlavně z krajky, ale ta je celkem drahá, a tak jsem začala tvořit i návrhy, kde je krajka pouze v detailech, aby byla značka cenově přijatelnější.
 
 
Pro koho je vaše móda určena? Kam by se měly vaše šaty nosit?
Mé modely jsou cenově dostupné a nositelné pro většinu českých zákaznic. Jsou určeny zejména pro odvážné, sebevědomé ženy, které neřeší svůj věk a jsou si jisté samy sebou. Typickou zákaznici si představuji tak, že si ráno oblékne mé šaty, celý den v nich běhá po schůzkách a večer, protože se nestihne jít domu převléct, v nich vyrazí na večeři nebo do baru a bude se celý den cítit skvěle.

 
Nosíte vy sama své modely?
Moc ráda, ale jsme celý den v pohybu a velkou část dne trávím také na dílně, proto jsem navrhla tričko a legíny, ve kterých celý den pobývám. Jsou k dostání i v butiku, aby si je mohly koupit také zákaznice.  Pokud mám však nějakou schůzku nebo akci, moc ráda své šaty oblékám.
 
 
Jaká je vaše vize značky a butiku do budoucna?
Chtěla bych dělat originální kousky s velmi kvalitním zpracováním. O butiku mám velmi přesnou představu. Ráda bych se spojila třeba s výrobcem šperků nebo bot a vytvořila multibrandový obchod, který bude nabízet mnohem více než jen módu. Mým snem je, aby zde zákaznice společně se svými kamarádkami strávily klidně celé odpoledne, nechaly se nalíčit, učesat, daly si společně kávu nebo víno a vybraly nějaké zajímavé kousky do svého šatníku. Ráda bych také ve svém butiku pořádala společenské akce a eventy.

jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.