Recenze: Nové DVD AC/DC

AC/DC

LIVE AT RIVER PLATE

SONY MUSIC

AC/DC jsou bez diskuze jedním ze synonym rock´n´rollu a tak mají nárok vycházet z léty zajetého a osvědčeného modelu. Po iksté se tedy vrací geniálně úderné riffy, školní uniforma, placatá čepice, obrovské modely zvonu či kanónů a celá ta bombastická show vůbec. Ač v různých variacích nejednou viděné, přesto nepopsatelným způsobem znovu fascinující a nepostradatelné – jako ohňostroj na Silvestra nebo zelí ke kachně.

Protřelým tahem pro pořízení živáku je i volba destinace s jižním temperamentem, neboť žhavá atmosféra, jakou dokáže vytvořit tamní publikum, je dalším strhujícím momentem obdobných záznamů. Pro takřka sedmdesáti tisíci hlavé auditorium v Buenos Aires to platí beze zbytku, v prosinci 2009 na horké argentinské půdě křepčila skutečně celá plocha fotbalového stadionu. Holt příklad čertiska Anguse táhne. Co on předvádí ve svých (tehdy) padesáti, by neustál ani Alberto Peréz.

Výkonu vitálních veteránů na scéně skvěle sekunduje práce režie, mající k dispozici široké spektrum záběrů proklamovaných dvaatřiceti kamer. Dynamický střih, obraz místy dělený do polí umožňující synchronně sledovat dění na i pod pódiem, dech beroucí celky a v neposlední řadě detaily fans, jež jsou zároveň zajímavou sondou, kterak člověk v extázi – není-li vyučeným porno hercem – nezřídka vypadá jak idiot.

A aby toho nebylo málo, je v záloze ještě dokument se vše říkajícím názvem The Fan, The Roadie, The Guitar Tech & The Meat, zaměřující předmětnou monstr akci z dalších úhlů pohledu. Skvostná exkurze do dokonale řízené továrny i bláznivého cirkusu v jednom.

Daniel Folprecht