Recenze: Natalie Imbruglia v SaSaZu

Písničku Torn zná snad každý. Před dvaceti lety odstartovala kariéru australské zpěvačky Natalie Imbruglie a nebylo možné jí uniknout.  V britských rádiích to byla nejhranější skladba toho roku a i deset let poté se v rotacích ostrovních rozhlasových stanic držela velmi vysoko a podobně tomu bylo i v dalších zemích včetně Česka. Málokdo však ví, že původním interpretem byla skupina Ednaswap z Los Angeles. Australská zpěvačka slavila úspěchy i s dalšími singly. Sláva ale postupně slábla a z Natalie se pro mladší posluchače stala interpretka jednoho hitu.

Přesto zpěvačka stále objíždí svět a koncertuje. Její včerejší koncert proběhl v pražském klubu SaSaZu, kam se na někdejší hvězdu přišlo podívat několik stovek jejich věrných fanoušků. Natalie Imbruglia nabídla hudební průřez celou svou kariérou. Největší úspěch by asi měla, kdyby přehrála debutovou desku Left of the Middle a pár novějších singlů. Aby si to ale užila i ona, do svého setu zařadila i čtyři skladby z nejnovějšího alba Male. Celkem zaznělo osmnáct písní.

Byl to vlastně obyčejný koncert, jen atmosféra byla trochu jiná. Připomínalo to setkání fanklubu, nebo sraz abiturientů po dvaceti letech, a to i přesto že v publiku bylo i poměrně velké množství dvacátníků. Natalie je krásná dvaačtyřicetiletá žena, ale z jejích očí vymizela ta jiskra. Snad i proto byla nejsilnější v baladách Smoke nebo Cannonball (původně od Damiena Rice). S kapelou si to nejvíce užila při rockovějších kusech Don't You Think a Big Mistake nebo při coververzi Instant Crush od Daft Punk. Samozřejmě úspěch měl také povinně zahraný hit  Torn.

Klobouk třeba smeknout nad profesionalitou Australanky, která zpívala, jak kdyby před sebou měla vyprodaný klub. Její hlas se za těch dvacet let téměř nezměnil a i ve své image zůstala svá. Včerejší koncert byl připomínkou toho, že tomu není tak dávno, kdy popové zpěvačky nepotřebovaly být v klipech téměř nahé a nemusely si domlouvat pravidelné návštěvy u plastického chirurga. Přesto asi další vystoupení australské zpěvačky u nás nelze v nejbližší době brzy očekávat.

Natalie Imbruglia
Praha, SaSaZu 30.11. 2017