Share |

Přivítejte Generaci kníru, aneb Movember je zpět

Charitativní projekt na podporu boje s rakovinou prostaty.
foto: PR

Rok se s rokem sešel a další ročník charitativního projektu Movember je za dveřmi. Celosvětový projekt Movember se do České republiky vrací již po páté. Nejenže Generace kníru mění během měsíce listopad mužské tváře, ale hlavně poukazuje na mužské zdraví. Akce si jako v minulých letech klade  jasné cíle – šířit informovanost o závažnosti rakoviny prostaty, učinit z ní veřejně diskutované téma a upozornit tak na důležitost prevence. Letos Movember podpoří ze známých osobností například Tomáš Klus, David Svoboda, Vlasta Korec, Steve Lichtag, Michal Dvořák, Mahulena Bočanová, Renata Langmannová a další.

Rakovina prostaty je v Česku nejčastější formou nádorového onemocnění u mužů. Každoročně onemocní pět tisíc Čechů a 1 600 jich nemoci podlehne. I přes tyto alarmující čísla úroveň informovanosti, porozumění a podpory boje proti rakovině prostaty výrazně zaostává za podporou boje za ženské zdraví.
Pozornost k tomuto problému a mužskému zdraví přitahuje mezinárodní projekt Movember (složenina anglického slangového výrazu pro knírek a názvu měsíce listopad). V loňském roce se podařilo všem příznivcům Movemberu v České republice vybrat přes dva milióny korun. Veškeré prostředky, které se podaří vybrat i tento rok, poputují do nadačního fondu Muži proti rakovině.

JAK MOVEMBER FUNGUJE?
Prvním dnem v listopadu se jakýkoliv muž může zaregistrovat s čistě oholenou tváří na webové stránce Movember.com. V průběhu měsíce tito muži, známí jako Mo Bro, pečlivě pěstují svůj knír jako symbol Movemberu. Každá odpověď na neodvratnou otázku nové vizáže, znamená rozšíření informace o
Movemberu, a tedy i riziku onemocnění. Mo Bro se během 30ti listopadových dní stanou chodícími a mluvícími billboardy a přes jejich aktivity a slova se bude iniciovat soukromá či veřejná diskuze, která zvýší povědomí o často zanedbané tématice, což je mužské zdraví. Tím, že se podporovatelé Movemberu
zaregistrují získávají možnost na svém kníru „vydělat“ peníze, které poté poputují do nadačního fondu
Muži proti rakovině.

ZA VŠÍM HLEDEJ ŽENU – MO SISTA!
Toto platí i v případě akce Movember. I když se na první pohled nezdá, že by jakkoliv žena mohla podpořit tento projekt, není to pravda. Všichni Mo Bro nalézají u svých ženských protějšků, tedy u tzv. Mo Sista, největší podporu. Mo Sista šíří povědomí a nabádají muže kolem sebe, aby tuto akci podpořili. A jak se pozná správná Mo Sista? Nikdy neodrazuje svého muže od změny jeho tváře – kníru!

 

ZAPOJTE SE I LETOS a REGISTRUJTE SE NA WWW.MOVEMBER.COM


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.