Česká edice předního lifestylového měsíčníku ELLE bude mít od 1. května nového šéfredaktora. Stane se jím Petr Matějček, který v současné době působí na pozici šéfredaktora prestižního lifestylového magazínu Hospodářských novin Proč ne?! Kromě ELLE povede Matějček také periodika ELLE MAN a ELLE Decoration. Petr Matějček působil v minulosti v řadě významných titulů, mezi které patří EURO nebo Česká pozice. V Německu pracoval pro časopisy Stern a Euro am Sonntag a přispíval také do německé mutace časopisu Vanity Fair. Spoluzaložil jeden z nejvýraznějších módních blogů v Německu nazvaný Dandy Diary. Vystudoval Akademii módy a designu v Mnichově.
Matějček psal svého času také pro náš web >>> Petrovy články <<<
Burda Praha, která ELLE vydává, vybírala nového šéfredaktora společně s centrálou ELLE International v Paříži. „Jsem velmi spokojená s naším výběrem Petra na pozici nového šéfredaktora. Petr disponuje veškerými kvalitami a schopnostmi, které moderní šéfredaktor potřebuje. Je respektovaným profesionálem v oblasti módy a médií a má navíc kosmopolitní přesah. To vše mu umožní přinést do časopisu novou vizi, která odpovídá prestižnímu postavení ELLE na českém i mezinárodním poli,“ řekla Petra Fundová, generální ředitelka vydavatelství Burda Praha. „Velice se těšíme na jeho unikátní schopnost rozpoznat nové talenty a propojovat tvůrce z různých oblastí módy a umění. ELLE pod jeho vedením tak zajisté potěší nejen naše čtenáře, ale také všechny profesionály v oblasti módy a v neposlední řadě naše obchodní partnery,“ dodala Petra Fundová.
V loňském roce proběhla výměna na pozici šéfredaktora v mnoha předních světových vydáních časopisu ELLE, stalo se tak ve Spojených státech amerických, Velké Británii, ale třeba i v sousedním Polsku. Všechny tyto změny jsou součástí nového směru, který má za cíl upevnit postavení ELLE jako předního světového lifestylového časopisu s důrazem na módu. ELLE se soustředí na propojování nejrůznějších komunikačních kanálů od tištěné podoby časopisu přes online a sociální média až po eventy a speciální projekty. To vše k zajištění maximálního oslovení ELLE publika zajímavým a relevantním obsahem. "ELLE prochází na mnoha trzích změnami vedení. Soustředíme se hlavně na to, aby v čele české edice stanuli opravdoví a zkušení odborníci se silnými vazbami na módní průmysl. A přesně tomu odpovídá výběr našeho nového šéfredaktora. Věříme, že Petr povede značku ELLE v souladu s její unikátní DNA a že dále upevní její pozici nejlepšího lifestylového titulu na trhu,“ řekla Monika Szeroczyńska, publisherka lifestylové divize vydavatelství Burda Praha. Po nástupu Petra Matějčka bude také vybrán nový fashion director ELLE. „V současné době jednáme s několika kvalitními kandidáty, finální výběr bude proveden ale až společně s Petrem po jeho nástupu,“ dodala Monika Szeroczyńska.
Časopis ELLE patří do portfolia lifestylových titulů vydavatelství Burda Praha, které obsahuje tištěné tituly, online a sociální média a v současné době oslovuje celkově již více než jeden milion čtenářů za měsíc.1 Burda Praha v současné době drží zhruba 40 % podíl v segmentu lifestylových médií na českém trhu. Kromě časopisů ELLE, ELLE MAN a ELLE Decoration do této kategorie spadají také tituly Marianne, Marie Claire a Joy. Až do nástupu Petra Matějčka bude časopis dále úspěšně řídit zástupkyně šéfredaktora Ivona Petružálková. Březnové vydání ELLE přineslo obálku s Angelinou Jolie, která jako mezinárodní celebrita nejvyšší úrovně opět potvrzuje výjimečné postavení ELLE na trhu s lifestylovými tituly. Úspěchu tištěné verze se přibližuje web elle.cz, jehož počet návštěvníků meziročně vzrostl o 21 procent, a profil na sociální platformě Instagramu, kde byl růst ještě o šest procent vyšší. „Tato čísla ukazují, že značka ELLE je jednoznačným lídrem ve své kategorii,“ uzavřela Monika Szeroczyńska.
Burda Praha patří do skupiny Burda International, člena holdingu Hubert Burda Media. Burda International je aktivní ve 22 zemích, vydává přes 320 titulů a zaměstnává více než 2 800 lidí. BURDA Praha je jedním z největších vydavatelství v České republice, vydává 40 časopisů, provozuje širokou škálu online projektů a organizuje řadu úspěšných eventů. Auditovaný zásah je celkem 3,8 milionu čtenářů a uživatelů měsíčně2. Burda Praha získává pravidelně ocenění v soutěži „časopis roku“, za rok 2016 získalo vydavatelství ocenění hned ve čtyřech kategoriích, v kategorii Životní styl s časopisem Marianne, v kategorii Bydlení & zahrada s časopisem Marianne Bydlení, v kategorii Vaření jako životní styl s časopisem Apetit a v kategorii Obálka roku s červnovým číslem časopisu ELLE.