Share |

Nová donášková služba DODO významně šetří Pražanům čas.

 
 
 

Objednávky a dovoz zboží přes SMS do jedné hodiny
 
V prosinci 2015 spustila investiční skupina KKCG v Praze novou donáškovou službu DODO. Inspirací jí byla populární služba Magic rozšířená po celých Spojených státech amerických. Pilotní projekt DODO nyní mohou v České republice využívat obyvatelé Prahy.
 
V čem je služba DODO unikátní? Stačí napsat SMS zprávu a do hodiny mají lidé doma vše, na co si vzpomenou – léky, potraviny, květiny, dárky i občerstvení. Kurýři DODO dovezou cokoliv, co je legální, a to 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Přes den se „dodové“ pohybují po Praze prostřednictvím MHD, v noci využívají automobily. V současnosti pro DODO pracuje přibližně 35 kurýrů, každý z nich má přitom svou lokalizační aplikaci. Dispečink tak vidí, který kurýr je nejblíže a má možnost objednávku odbavit. Díky efektivní logistice si dokáží jednotlivé zakázky i předat, aby se příliš nevzdálili od své hlavní pracovní zóny.
 
Jak služba funguje?
 
Na telefonní číslo 222 111 800 stačí zaslat SMS za standardní tarif, případně poslat zprávu přes Facebook Messenger, se svým požadavkem. Do tří minut obdrží zájemce odpověď s návrhem ceny. Pokud souhlasí, sladí si místo a čas doručení. Není nutné nic zařizovat, hledat, posílat nebo vyzvedávat, vše obstará DODO. Aktuálně se doba doručení pohybuje kolem 47 minut. Za zboží navíc nezaplatíte více, než je běžné. Tato služba totiž dokáže získat lepší ceny od obchodníků. Nakonec na telefon přijde link s elektronickou fakturou.
 
„Hlavní předností této univerzální služby je rychlost objednání i různorodých produktů, které jsou dostupné na různých místech. Cílovou skupinou jsou proto zaneprázdnění lidé pracující v administrativních budovách, matky na mateřské dovolené, které třeba potřebují uprostřed noci sirup pro své dítě nebo lidé v nemocnicích, což jsou pacienti, sestry, lékaři. Rozsah nabízených služeb je takřka bez omezení. Může tak sehnat třeba lístky do divadla, pugét květin, kabel k telefonu, obstará dárek k narozeninám či živou rybičku, ale dokáže třeba vyzvednout i objednávku přes e-shop, či sehnat paní na úklid“ vyjmenovává Robert Krestýn, marketingový manažer Informačních linek s.r.o., pod které projekt DODO spadá. Jeho cílem je jednoduše a rychle lidem pomoci pořídit potřebnou věc a významně tak šetřit jejich čas.
 
Od klasického messengera se DODO liší především tím, že na trhu dokáže najít varianty požadovaného produktu a díky tomu vybere vhodný produkt, který za zákazníka koupí, zaplatí a doveze na místo určení. Neúčtuje si dopravné a výrobek sežene za cenu obvyklou na trhu. Funguje rychle, se zákazníkem komunikuje i v průběhu nákupu prostřednictvím SMS. Velkou výhodou také je, že zákazník nemusí shánět několik různorodých věcí po několika obchodech, ale vše pošle v jedné SMS a kurýr DODO vše doveze v jedné zásilce. Služba DODO zároveň funguje i jako chytrý plánovač času. Před odjezdem na víkend si lze zásilku domluvit na konkrétní dobu návratu, na kterou bude kurýr s dodávkou připravený.
 
„Už po první objednávce si také DODO uloží profil objednavatele, takže příště už stačí do zprávy místo adresy napsat ´tam kam posledně´ a tak podobně. Stejně se dá odkázat i na samotné dovezené produkty, například ´stejné léky´. Nejsme roboti, na druhé straně sedí lidé zvyklí si poradit s nejrůznějšími úkoly. Na trhu fungujeme třetí měsíc a mezi zákazníky máme 92 % úspěšnost realizací objednávek, tzn. pokud se zákazník ozve, v drtivé většině i nakoupí. Slušná je i retence u služby, která je přes 50 %, což není vůbec špatné. Proto věřím, že si postupem času stále více lidí naši službu vyzkouší, najde v ní pro sebe výhody a začne ji pravidelně a navíc zcela přirozeně využívat,“ doplňuje Robert Krestyn. 
 
Placení za služby DODO je zatím možné pouze v hotovosti, ještě v březnu letošního roku se však chystá podpora platby kartou. 
 
Rozpětí služeb DODO
 

  • Domácí potřeby
  • Léky, drogerie
  • Elektronika
  • Květiny
  • Potraviny
  • Kancelářské potřeby
  • Sportovní potřeby
  • Cigarety
  • Obědy
  • Vyzvednutí již zakoupeného zboží
  • Vstupenky
  • Sehnání řemeslníka či služby
  • Ostatní...

 
 
Další informace na webových stránkách: http://doruky.cz/
 
 
 
 
 
 
 
 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.