Share |

Noc a dva dny v Berlíně

Není nic lepšího než se rozhodnout a jedno ráno prostě odfrčet do Berlína. Po čtyřech hodinách se ocitnete v úplně jiném světě.

Noc
Dorazila jsem navečer, a tak první věc byla najít ubytování v hostelu někde v centru. Naštěstí jich je na výběr hned několik a s cenami okolo 500 Kč za noc to není zase tak přísné (např. ONE80° Hostels Berlin nebo Pfefferbett Hostel). Na hostelu jsem potkala několik dalších batůžkářů a společně jsme vyrazili na tu pravou cestu za poznáním. Koupili jsme si v trafice pivo Berliner a vyrazili směrem k Braniborské bráně. Prošli jsme přes nejznámější náměstí v centru Alexanderplatz kolem slavné televizní věže, které slouží jako dobrý orientační bod a designových hodin s mezinárodním časem. Pokochali jsme se Dómem a došli k Braniborské bráně, která je úžasně nasvícená a rozhodně se vyplatí sem zajít právě v noci. Druhé pivo jsme si otevřeli až u Říšského sněmu, kde jsme si připili, jak jinak než na budoucnost Evropské unie.

První den
Ráno po luxusní snídani v jednom z malých kafíček, které jsou rozeseté po centru (např. The Barn), jsme šli na graffiti guided tour spojenou s workshopem. Během příštích čtyř hodin jsme se podívali po hlavních street artových počinech z poslední doby a vyslechli fakta i zajímavosti od „fochu“ od průvodce, ale hlavně také umělce. Ten nás poté vzal do haly, která fungovala jako ateliér mladých umělců a ukázal nám základní manipulaci se sprejem, a tak jsme pak celkem šikovně stříkali vlastní motivy na připravené plochy. Na závěr jsme pak zašli na pivo do místního hipsterského nádraží, které v sobě skrývalo kavárny, bary, kino, ateliéry a divadlo. Přišel večer a také čas na take-away večeři v podobě hamburgeru v parku. Ten jsme spláchli absintem ze specializované prodejny a  koštýrny Absinthdepot a vypravili se do pověstného alternativního klubu KitKat. Tam jsme se natřásali na silný zvuk undergroundové hudby až do ranních hodin obklopeni rozličnými kostýmy podle hesla „vyjev své pravé já“.

Druhý den
Po divoké noci na berlínské scéně bylo třeba zpomalit a ukrýt se v muzeu Bauhausu, která je i opravdovým architektonickým klenotem. Pokračování průzkumu architektury se nabízelo záhy na Postdamer Platz. Tohle náměstí je moderní business centrum s nákupními centry, filmovým muzeem a spoustou zábavy. Krásná je střecha Sony centra s terasou, ale i vyhlídková plošina na blízké budově Kollhoff-Tower. Po moderní části jsme ale ještě zabrousili do naopak jedné z nejstarších hospod Berlína  Zur Letzten Instanz, ve které točí zajímavé speciály. No a v lehce povznesené náladě jsem zamířila zpět na autobusové nádraží, abych chytila spoj do Prahy.

Byla to intenzivní skvělá zkušenost. Patřím do kategorie pozitivně nakažených berlínskou atmosférou a už teď se těším na další návštěvu.

jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.