Share |

Nej české reklamy 2010

Louskáček je tu
foto archiv pořadatelů

 

 

 

Porota české národní soutěže reklamy Louskáček vybrala nejlepší reklamní kampaně loňského roku. Do finále soutěže se prosadily hlavně velké zavedené agentury. Nejvíc nominací posbírala agentura Leagas Delaney Praha. Mezi zadavateli zaujaly nejvíc reklamy společností Rajec/Kofola, Vodafone, T-Mobile, Telefonica a Škoda Auto.

 

Do finále české soutěže reklamy Louskáček poslala jeho porota celkem 60 kampaní. V každé ze 12 soutěžních kategorií se mezi finalisty probojovalo čtyři až deset prací. Po prvním kole hodnocení posbírala nejvíc nominací (celkem 10) agentura Leagas Delaney Praha.  Agentura uspěla s pracemi pro Rajec/Kofolu, Škodu Auto a Lexum Evropská oční klinika.  Sedm nominací si odnáší Euro RSCG, po šesti nominacích agentury Young & Rubicam Praha, Kaspen/Jung von Matt a Mark BBDO.  

 

Ve čtyřech digitálních kategoriích byly nejúspěšnější agentury Euro RSCG a Mark BBDO, které pobraly pět nominací a čtyři nominace. Agentura Mark BBDO přitom zaujala ve všech čtyřech digitálních kategoriích pouze jedinou kampaní pro Pepsi General Bottlers. Po třech nominacích si odnášejí specializované digitální agentury Nydrle Digital a Symbio Digital. 

 

Úspěšné na shortlistu jsou také agentury Leo Burnett Advertising, Konektor, McCann Erickson Prague, Saatchi & Saatchi, Touch Branding, které si odnášejí po dvou nominacích. 

 

Louskáček je hlavní česká soutěž o nejkreativnější českou reklamu, původních reklamních projektů určených pro český trh a zveřejněných v České republice v období uplynulého roku. Rozhodující podmínkou účasti je původní kreativní koncept. V letošním 19. ročníku soutěží celkem tři sta prací. 

 

Soutěžní práce přihlašují reklamní agentury, kreativní studia, samostatní autoři nebo další dodavatelé působící na tuzemském trhu reklamy. Nejvíce nominací si jejich prostřednictvím letos odnášejí Rajec/Kofola, Vodafone, T-Mobile, Telefonica a Škoda Auto.

 

 

 

Porota v České republice má na rozvažování nejkreativnějších reklam dost času na rozdíl od podobných soutěžích v zahraničí. „Porotci reklamních soutěží v zahraničí mívají běžně pouze jeden den na rozhodnutí, v tomto pohledu má naše porota nesmírnou výhodu. Nad své finální rozhodnutí má celé tři dny. To je z našeho pohledu důležitý fakt pro kvalitní hodnocení.“ Uvedl Martin Charvát, ředitel a spolumajitel kreativní agentury Konektor.

 

Novinkou devatenáctého ročníku je změna tvůrce samotné ceny Louskáčka, tím se stala mladá designérka a studentka VŠUP, Viktorie Beldová. Co jí při práci inspirovalo a jak celý design vznikal, se brzy dozvíte v rozhovoru, ve kterém zveřejníme i podobu samotné ceny.

 

 

Kreativní soutěž Louskáček pořádá Art Directors Club České republiky ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur. 

Seznam přihlášených + výsledky najdete na http://www.adc-czech.cz/louskacek/prihlasene-prace.html/sh

jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.