Co to je normcore?
V kostce: Móda, co nevypadá jako móda. Všednost jako styl.
Normcore je co nejnenápadnější oblékání. Obyčejné věci, ve kterých budte vypadat jako jeden z X miliard. Džíny, jednoduchá trička, fleecové bundy, džínové košile. Kšiltovky. Praktické věci, co může nosit 18letý i 60letý člověkn jakéhokoli pohlaví. Žádné výstřední střihy, barvy a proboha nic trendy. Nic, co zdůrazňuje sexualitu - nejlépe beztvaré věci neurčtých odstínů. Nic, co křičí.
Pokud se vám zdá, že popisujeme typické české oblékání (a zapomněli jsme na rejoicky), máte tak trochu pravdu. Ale #normcore přišlo ze západu. Američani a následně Evropani a další lidi, co se (už) nechtějí oblékat módně. Zlí jazykové tvrdí, že prostě jen hipsteři a trendaři zestárli a coby fotříci halt fotrovatí. Normcore je trend netrend, může být možná znakem vyšší pokory, nebo taky lenosti. A určitě je znakem otrávenosti z hipsterských hadrů. Termín normcore poprvé použila 19. října 2013 agentura K-Hole, která se zabývá módou a trendy. Objevuje se někdy jako hashtag i v kontextu, kde se nehashtaguje, tedy #normcore.
U nás nebude zřejmě šance vždy rozlišit, kdo je normcore a kdo na to kašle, přesto pro jistotu přinášíme pár informací, jak vypadají a co nosí lidi, jejichž stylu se tak říká:
INSPIRACE: 90. léta - studenti a jejich fotři. Dnešní styl těch studentů, když se stali otci.
BOTY: Sportovní. Nic moc krásného. Značka New Balance je hodně oblíbená. Dále Adidas, Nike, Birkenstock a různé značky trekových sandálů a Crocsy.
BARVY: Tlumené, modrá, šedá, zelená. Plus bílá.
KOŠILE: Džínové nebo kostkované.
KALHOTY: Džíny - volné a s vyšším pasem, tepláky. Džínové kraťasy se zastrčenou košilí nebo trikem.
ČEPICE: Sportovní značky a reklamí drek, loga sportovních týmů.
TRIČKA: Beztvará, s velkým logem výrobce kdekoli.
SVETRY: Roláky. Mikiny s logem výrobce.
VESTIČKY: Ano, vestičky. Z plátna. S kapsami. Pískové, béžové...
BUNDY: Fleece, plátno. Hlavně praktické.
ZNAČKY: Věci z hypermarketů. Patagonia (bundy). Uniqlo. Crocs. Levis. Gap, jakékoli sportovní značky, ale ne ta trendy a pestrá část jejich produkce. Abercrombie & Fitch.
KLÍČ: Vypadat anonymně, neurčitě stran věku i původu. Stylovým vodítkem vám mohou být městští turisté středního věku.
FILOZOFIE: Myslíme si, že to je "jsem dost mladý a krásný, abych vypdal dobře i v nejobyčejnějších hadrech, heč" nebo "a kašlu na to, jsou důležitější věci než móda" plus "nesnáším křečovité hipstery."
IKONY: Nick Clegg, Jerry Seinfeld, Ben Fogle, Zara Tindall. Prezident Obama ve volném čase. Steve Jobs (RIP).