Share |

Krize, žrádlo pro psy a falešné tašky

foto www.freedigitalphotos.net

 
O Vánocích bylo nejprodávanější zboží na internetovém obchodě Mall žrádlo pro psy. Podle statistik za leden až listopad přibylo na českých silnicích 272 nových Porsche, o rok dříve to bylo 186. V Čechách se začaly prodávat neprůstřelné svatebních šaty zdobené diamanty za 5,3 milionu korun. Vydražila se i za čtvrt milionu limuzína Čajka, kterou kdysi brázdili širé ruské silnice velevůdci. 
Nejsme v tom sami. O 2,4 milionu na 72,5 milionu se od roku 2007 zvýšil počet obézních Američanů. Automobilka Porsche v prvním finančním čtvrtletí končícím v říjnu meziročně zosminásobila provozní zisk. Klenotnictví Tiffany & Co. vzrostl ve třetím čtvrtletí čistý zisk o 27 procent. Společnosti Louis Vuitton stouply ve třetím čtvrtletí tržby o 24 procent. Také jste rádi, že rok krize skončil a že vládní protikrizové balíčky na dluh konečně zabraly a podpořily spotřebitelskou poptávku?
Jasně, že tady žádná krize v ekonomice není.  Krize je toto: Zvykli jsme si na to sát neustále ze státního rozpočtu. Od dotací filmařům až po předražené dálnice. Krize je, když loni vyšlo najevo, že ministerstvo dopravy za zalití jedné květiny platilo 460 korun měsíčně. A že si úředníci kupovali krabičku Tic Taců za 50 korun. Nejdražší vánoční úklid byl asi v budovách ministerstva obrany. Ministr Vondra oznámil, že jeho předchůdci předražili recepční a úklidové služby zhruba o 100 milionů. Krize je, když vám restauraci přinesou jídlo z mrazáku a ještě k tomu katův šleh. Krize je, když "dáma" nosí falešnou vuittonku. Proti těmto šedím musíme bojovat...
Text: Aleš Michl
Foto: www.freedigitalphotos.net

jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.