view counter
Share |

Jak se vyhnout chřipce a nachlazení?

 
 
Spousta lidí má chřipku či je nachlazených. V České republice řádí chřipková epidemie. Co můžeme dělat pro to, abychom se nenakazili? Česká asociace pro speciální potraviny přináší několik rad.
 
Stejně jako u jiných nemocí je důležité se zaměřit hlavně na příčiny a na možnosti, jak jim předcházet. Bohužel je v dnešní době mnohem populárnější odstraňovat následky, nevěnovat se tomu, jak se můžeme nemoci vyhnout a předejít jí. Chřipka je sice vcelku běžná choroba a obyčejně nemá příliš komplikovaný průběh. Závisí to však i na věku a našem životním stylu. Jsou faktory, které jsou neovlivnitelné. Velký dopad na onemocnění však mají i ty, které závisejí na nás: jak se stravujeme, jestli máme dostatek pohybu, spánku a dodržujeme další zásady zdravého životního stylu.
 
Pro snížení rizika onemocnění chřipkou vám Česká asociace pro speciální potraviny přináší několik tipů:
 

  • Výrazně omezte kouření a pití alkoholu. Nejlépe s tím úplně přestaňte.
  • Spěte a odpočívejte
    • Při delším spánku nejenže budete kvalitně odpočatí, ale také se postupně snižují hladiny stresových hormonů, které ovlivňují imunitní systém. Doporučujeme spojit s aktivním odpočinkem – dopřejte si dlouhou procházku, po které je ideální zajít do sauny.
  • Pijte dostatek vody
    • Naše tělo se skládá z 60 % z vody. Voda čistí náš organismus, hydratuje ho a také vyplavuje jedy. Nepodceňujte dostatek tekutin. V České republice máme jednu z nejkvalitnějších kohoutkových vod. Skoro nic vás to tak ani nebude stát.
  • Myjte si ruce
    • Poučka, kterou nám opakovali naši rodiče, už když jsme byli malí, funguje stále. Kolem nás je spousta nemocných lidí. Myjte si ruce, kdykoliv můžete.
  • Pomozte si správnou stravou
    • Jíst musíme každý den. Je to jedna z činností, které můžeme trochu upravit tak, abychom se spíše vyhnuli chřipce. Zařaďte do jídelníčku více čerstvého ovoce a zeleniny. Každý pokrm můžete doplnit třeba malým salátem anebo si rovnou připravit salát jako hlavní jídlo. Dopřejte si také dostatek vitaminu C. Ke snídani si dejte grapefruit nebo pomeranč. Můžete si z nich vymačkat čerstvou šťávu i na cestu do práce. Až si budete dávat čaj, přidejte si do něj citron. Čaj doporučujeme šípkový – šípek obsahuje hodně vitaminu C. Ovšem i další čerstvé ovoce a zelenina má vcelku vysoký obsah tohoto vitaminu a navíc obsahují i další látky, které vám pomůžou chřipce předejít.

 

    • Jestli se i přesto bojíte nákazy anebo nemáte dostatečný přísun vitaminu C, doporučujeme zakoupit kvalitní doplňky stravy, které vám vitaminy doplní, a posílí tak vaši imunitu.

 
 
 
 
 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.