Co si o oceněných snímcích letošního Fresh Film Festu myslí diváci? Vybrali jsme několik zajímavých komentářů z ČSFD.
Cena diváků: Transfer
„(...) Přesně takhle by vypadal Bayův The Island, kdyby ho točil Spielberg za 25 milionů. A to je sakra kompliment (story a OST se dokonce blockbusterem z roku 2005 vyloženě inspirují).“ – Jan Šíma
„(...) Pokud je Transfer televizním filmem, tak se máme pořád co učit.“ - Peter Parker
„Jak by mohlo vypadat "nevinné" moderní otrokářství. Tento německý snímek ukazuje touhu po nesmrtelnosti a obětavost se vůči svým blízkým. Ale i když se obětujeme, náhle si uvědomíme cenu svého vlastního života. Skvělý film!“ - Honza Marcinek
„(...) Chybí jakákoliv hloubka, rozvedení či vybočení z prvního plánu a vše je korunováno absolutně nesmyslnou psychologií postav a nejvyvařenějšími béčkovými klišé v snaze být co nejdramatičtější. Kdyby se alespoň snímek neustále nesnažil tvářit tak cool.“ - Ondřej Jan Kosnar
Vítěz sekce Konfrontace: Jáma
„Netradiční život praštěné (?) ukrajinské rodiny očima českého režiséra. Námět skvělý, zpracování dobré. ;-)“ - Tereza Kašpárková
„O rodině, která se snaží vyhnout městskému systému. Docela zajímavý dokument, ale nijak zvlášť neosloví...“ - Pavel Pilousek
Zvláštní uznání poroty Konfrontace: Dálkový hovor
„Velmi dobrý námět i příběh směřující k jedné poslední větě. Jen místy jako by si autor tím směrem trochu nebyl jist, pár dialogů je naprosto zbytečných, příběh se však naštěstí na správnou cestu po chvíli vždy vrátí.“ – Štěpánka Prucková
„(...) Hádám, že rozpočet filmu je přímo úměrný provolaným minutám ;-)“ - Michal K.
Zvláštní uznání poroty Theatre Optique: Život je pes
„Skvostné, nápadité, symbolicky promyšlené a nesmírně vtipné. Moc se mi to líbilo, smál jsem se nahlas.“ - Stanislav Rulc
Vítěz sekce Fresh Czech: Příznaky
„Krátká stopáž utekla rychle a celkem mě bavilo na to koukat, ale k lepšímu dojmu mi tam něco chybělo, třeba nějaká originální, vtipná či šokující pointa, která by opodstatnila předchozí relativní nudu. Trochu mi to připomnělo svým vyzněním jednu profláklou reklamu.“ - Stanislav Rulc