Přehlídka filmových debutů a studentských filmů se v pátek přehoupla do druhé poloviny. Co je za námi a co nás ještě čeká?
Diváci mohli během pátku shlédnout tři filmy z kategorie Fresh Generation. Prvním z nich byl Tilt, příběh o čtveřici kamarádů žijících v komunistickém Bulharsku a jejich snu mít svůj vlastní bar. V Paláci Akropolis poté běžel indický snímek Sráč, který Wall Street Journal po projekci na Berlinale označil jako „new wave“. Posledním snímkem hlavní festivalové kategorie byl americký nezávislý film Bellflower, který jeho režisér sám i financoval.
V rámci sekce Theatre Optique se v kině Světozor promítal blok krátkých animovaných filmů. Mezi nimi nechyběl ani český zástupce, Graffitiger, nominovaný na studentského Oscara.
Zajímavý program nabídlo také Divadlo Ponec. Po krátkých filmech Ülo Pikkova, porotce sekce Theatre Optique, a po snímku Nebýt dnešní, se promítal Autobus 174, dokument mapující únos autobusu v Rio de Janeiru v roce 2000.
Velkým tahákem do Letního kina v Riegrových sadech byl horor Země kůlu, film o cestě mladého hrdiny postapokalyptickým světem plným upírů.
Slušný počet diváků ale přilákal thriller Žluté moře. Ve dvouapůlhodinovém filmu o korejském taxikáři, který se stal nájemným vrahem, byly perfektní akční scény, umocněné zběsilým střihem. Například po honičce, ve které hlavní hrdina unikal korejské policii, to v publiku zašumělo a bezprostředně poté byly slyšet se i reakce typu „Tak to je brutál!“. Bohužel druhá půlka filmu nedosahovala kvality té první, v podstatě šlo o několik vyvražďovacích scén a komických situací (zakrvácený záporák si jen tak kráčí městem se sekyrkou v ruce, aby mohl zabít jiného záporáka a deset jeho bodyguardů). Nicméně honičky a bitky byly natočeny opravdu brilantně, v tomto ohledu se má Hollywood od Koreji co učit.
Vybíráme ze sobotního programu:
13:30 - Nežádoucí účinky – Světozor
16:30 - Bobby Fischer proti celému světu – Divadlo Ponec
19:00 - Winter's Bone – Světozor
20:30 - Machotaildrop – Letní kino Riegrovy sady