Podzimní Code:Mode letos neproběhl, a tak jsme se zeptali pořadatelek, co chystají a jaký termín si máte napsat do diáře na další přehlídku nezávislé módy.
Ohlásili jste další C:M až na jaro 2012 s tím, že pravidelně pak bude velký jarní a podzimní C:M. Na co se v přípravě dalšího ročníku hlavně budete soustředit?
Delší čas k přípravě jarního ročníku a vynechání letošní podzimní edice má přinést větší týmovou sehranost a odstranění byť i drobnějších nedostatků, které nás po několik opakování CM trápily. Rádi bychom se více přiblížili potřebám a přáním návštěvníků i účastníků, napojili je na naši vizi, kterou by měl CM dále naplňovat. Je třeba rázněji vykročit konkrétním směrem, což by měla ze všeho nejdřív zajistit pečlivější a snad i kritičtější práce s polem účastníků, aby bylo čitelnější pro návštěvníky a motivovalo samotné vystavující. Hodláme zlepšit kvalitu služeb a zázemí, aby s námi stále mohli lidé trávit pohodlně i celý průběh festivalu. Zajímá nás, co se lidem líbí a co mají rádi, pořád je ale chceme vtahovat do překvapivých situací, ukazovat nevšední souvislosti jako alternativu k zažitým klišé.
Objeví se v dalších C:M nějaké změny nebo novinky?
Dlouhodobě bychom rádi navazovali užší kontakty se zahraničím a dotlačili tak CM do podoby akce mezinárodně zastoupené. Momentálně jednáme ve věci prostor pro jarní ročník, což už samo o sobě bude citelnou změnou. To stejné platí i pro zmíněný přístup k poli účastníků. CM už ve stávající situaci není primárně akcí "undergroundového ražení" a my bychom rádi dál rozvíjeli naše silné stránky a nezapomínali na přidanou hodnotu, kterou poskytujeme především doprovodným programem.
Jste už v kontaktu s pořadateli obdobných zahraničních akcí?
Ano, s několika a je brzy odpovídat na to, jakým konkrétním způsobem se je podaří zúročit. Za hranice jsme se vydali už v případě uplynulých ročníků, doufáme, že případná spolupráce v tomto směru jen pokvete.
Máte ohlasy na C:M od tuzemské odborné módní veřejnosti?
Kdo je odborná módní veřejnost? Novináři, pedagogové nebo tvůrci? Nejsme mainstreamovou přehlídkou, určité spektrum veřejnosti těžko budeme zajímat. Nezávislejší média a publicisté věnující se módě o nás pak pravidelně informují. Jsme ale populární také proto, jak široké publikum dokážeme navzdory nezávislosti přilákat.
Jaký by byl ideální stav C:M?
Kombinace dostatečného finančního zázemí, času a prostoru, zachování nulového vstupného. Zahraniční účastníci a tím pádem i návštěvníci. Je nutné neustále rekapitulovat a analyzovat, abychom například sami sebe nezačali "vykrádat", nepodlehli lákavým komerčním svodům, zkrátka stále si drželi šmrnc nepřízpusobivosti, jedinečnosti, ale otevřenosti vůči širšímu publiku.