Tří a půl minutový fanouškovský film Rise Up! natočený na profesionální úrovni je v ČR stále dost vzácným počinem. Pro jeho vznik byl zapotřebí tým třiceti lidí a tři měsíce práce. Snímek vznikl k aktuálnímu poslednímu dílu herní série Assassin's Creed: Syndicate.
Krátký film za svůj vznik vděčí rozsáhlé domácí komunitě fanoušků Assassin's Creed a je poctou stále oblíbenější herní série, která letos zavítá i na velká filmová plátna. Pro jeho natočení navíc vznikl úplně nový domácí filmařský tým Purple Stonehenge, který se chystá do filmové podoby převést i další slavné herní tituly.
„Cílem bylo vytvořit video se samostatným příběh, který ale není v rozporu s oficiálním kánonem a bude mít trochu trailerový nádech,“ říká produkční Martin „Mathy” Matějka, který je zároveň administrátorem největšího Assassin's Creed on-line fóra u nás. Režie se ujal David „Denerog” Novotný, který má zkušenosti z menších projektů a televizních produkcí. Další důležitou součástí byl parkourový tým Divernity, který díky svým schopnostem městské akrobacie do projektu dodal potřebnou obratnost, vytrvalost a sílu. Hlavní postavy si v díle zahráli cosplayeři z kostýmové organizace Assassin's Creed Cosplay – Czech Brotherhood, v akčních scénách zastoupení akrobaty parkourového týmu.
Pečlivé přípravy a postprodukce zabraly tři měsíce, samotné natáčení ale proběhlo v historických lokacích Prahy poblíž Pražského hradu a také v Holešovickém přístavu během pouhých čtyř dní. Všichni členové týmu před i za kamerou byli dobrovolníci. Herci v kostýmech odpovídajících spíš podzimnímu počasí čelili teplotám kolem bodu mrazu.
„Nejobtížnější část přípravy bylo sehnat dostatek kostýmů, protože i když většina týmu se pohybuje na šermířské nebo cosplayové scéně, viktoriánské oblečení nevlastnil nikdo. Na place jsme pak čelili nedostatku komparsu, takže většina herců a také někteří členové štábu musela několikrát doslova převlékat kabát a hrát za různé postavy,” říká režisér David Novotný, který se ve snímku také sám mihne. A dodává: „Praha je naštěstí dobrým místem k natáčení historických scén, stačilo plakáty zakrýt občas nějaký ten hydrant. Každopádně kvůli kostýmním problémům bych příště raději točil něco, co se neodehrává v Anglii koncem 19. století.”
„Domácí nezávislá filmová scéna je na vzestupu, jen za poslední dobu zmiňme fenomenální Prach a broky, Lesapána nebo třeba Hloubku ostrosti. Proto jsme i my chtěli ukázat, že na natočení opravdu kvalitního videa nejsou vždy potřeba ani tak miliony, jako spíš zápal pro věc a cit pro detail,” uzavírá Martin Matějka s tím, že technické a kostýmní náklady pro video pokryl domácí distributor hry, firma ConQuest entertainment a.s..
Samotný film je ke shlédnutí na /YTB/.