Brněnská iniciativa G53 vydává podruhé limitovanou edici závěsného kalendáře s dvanácti původními grafickými listy od českých výtvarných umělců mladé a střední generace.
Za vydáním druhého kalendáře opět stojí malířka Natalie Perkof: „Soubor sítotisků jsem poprvé sestavila před rokem jako edici přitažlivou jak pro sběratele umění, tak pro lidi, kteří se za přijatelnou cenu poprvé blíže seznámí s českým současným uměním.“
Roli editora nového kalendáře přijal kurátor současného umění Jiří Ptáček. Ten se s žádostí o příspěvek do kalendáře obrátil například například na laureáta Ceny Jindřicha Chalupeckého Alexeye Klyuykova, finalistku téže soutěže Alici Nikitinovou, vysoce ceněného intermediálního umělce Marka Medunu, nebo známého kreslíře a performera Václava Stratila. „Mým cílem bylo vybrat osobnosti, jejichž tvorba pro mě představuje výjimečná koncepční a výtvarná východiska. Vedle kreslířů jako Nikola Čulík, Lukáš Karbus, Kamila Zemková, Petr Cabalka nebo dvojice Veronika Vlková a Jan Šrámek jsem proto oslovil například malířku Lenku Vítkovou, nebo Matěje Smetanu, který ve většině svých děl sleduje problematiku animace, a Petra Strouhala, který mimořádným způsobem zase v posledních letech pracuje především s fotografií.“ Ptáček výzvu zastřešil tématem when the future becomes reality: „Kalendáře nám pomáhají orientovat se v blízké budoucnosti. Proto mi přišlo příhodné metaforicky rozvést i do tématu kalendáře.“ Téma ovšem tvořilo pouze volný rámec pro individuální řešení jednotlivých autorů, v jejichž přístupu se odráží povaha jejich umělecké tvorby.
Listy s grafikami, list se seznamem autorů, názvy a vročeními děl a list s textem editora jsou uloženy v kartonové krabici s vysunovacím předním dílem. Předností je způsob jeho adjustace a možnost následného zavěšení a zarámování jednotlivých listů jako samostatných uměleckých děl. Kalendář vychází v limitované edici třiceti kusů. Cena kompletu je 7.000 Kč. K zakoupení v knihkupectví Artmap.