Share |

Brendan Bradley: Digitální svět znamená rychlejší výstup pro mou kreativitu

Brendan Bradley
foto: archiv

Rozhovor s losangeleským hercem, scénáristou a producentem Brendanem Bradleym

 

Poprvé jsem si vás všimla v dramatu Redwoods - o muži ve stagnujícím vztahu, který zjistí, že se jeho život navždy změnil, když potká rozpolceného spisovatele během návštěvy mamutích stromů v Redwoods Country v Kalifornii. Bylo to tak čisté a opojné! Posunul vás tento film nějak v životě?
Redwoods je příjemný malý nezávislý film, ve kterém jsem hrál, když jsem se poprvé přestěhoval do Los Angeles. S režisérem Davidem Lewisem jsem se setkal na filmovém festivalu před několika lety, a tam mi řekl, abych se s ním spojil, pokud se někdy přestěhuju do Kalifornie. Když mi poslal scénář, neuvědomil jsem si, že chce, abych v tom filmu hrál. Tak jsem ho poslal zpět se spoustou poznámek - což je přesně to, co by moje postava "Everett" udělala!

Dá se říci, že tento film vám pomohl „prorazit cestu“?
Byla to skvělá zkušenost a také fanoušci filmu byly úžasní a neuvěřitelně nás podporovali. Ale já bych spíš řekl, že projekty jako jsou Kali Ma (který představil mou práci mnoha režisérům, jako je David Lewis), Squatteři (což byla moje vizitka v internetovém světě, tzv. „webseries“) a nedávno School of Thrones mi opravdu otevřely profesní dveře.

Je ve Spojených Státech velký fenomén natáčet filmy a televizní seriály pouze pro YouTube či jiná on-line média? Nebo jste byl jeden z prvních, který s tím začal? Myslím si, že tady v Evropě to ještě pořád tak rozšířené není...
Tvůrci používají v posledním desetiletí internet k rozvoji a experimentování s online videem, ale fenomén a epidemie "webseries“ opravdu začal během stávky scénáristů v roce 2007 v Los Angeles. Měl jsem to štěstí, že jsem se zapojil do digitální "komunity" a průmyslu velmi brzy - s projekty jako Legenda o Neilovi, Stanice, Výtah, Život brigádníka, a s vlastní sérií Squatteři, která byla v době vzniku označena jako "nejlepší indie komedie na webu " (Tubefilter News). Od té doby se síť na internetu výrazně rozrostla, představuje nám stále více neuvěřitelné umělce a publikum hladové po krátkých videofilmech. V poslední době je to například moje parodie hitu televize HBO - Game of Thrones.

Takže je vám "digitální svět" bližší než ten divadelní?
Začínal jsem v divadle a stále se snažím vracet na jeviště tak často, jak to jen jde. Dělání divadla v New Yorku mě naučilo všechno, co vím o produkci. Jen jsem musel do toho mixu nějak zakomponovat kameru. Digitální svět znamená pro mou kreativitu prostě rychlejší výstup. V divadle můžete strávit několik týdnů zkoušením a pak jste každý večer uzavřený v představení. Porovnejte to se School of Thrones, kdy jsme natočili celou řadu během 3 dnů a nyní žije navěky na YouTube. Chybí mi sice živá interakce s publikem, ale sociální média nabízejí opravdu skvělý způsob, jak publikum oslovit přímo. Strašně rád vypravuji příběhy, ať už na pódiu nebo na obrazovce, mám prostě to štěstí, že dělám práci, kterou miluji.

O Brendanovi
Brendan je profesionální herec s klasickým vzděláním z New York University a Royal Academy of Dramatic Art, který se objevil v mnoha televizních show a filmech. Kromě herectví se Brendan etabloval jako komik a digitální kreativec v on-line prostoru - s více než 100 on-line webizodami a krátkými videi, která získala desítky ocenění. V současné době žije v Los Angeles, fušuje do produkce malých pivovarů, gurmánských hamburgerů, boxování a psaní scénářů.

Více informací o B
B.
Sledovat ho můžete i na twitteru.

TEXT BY KAROLÍNA BABÍČKOVÁ

jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.