Značka Starbucks v lednu oslavila 10 let účasti na českém trhu. Světový fenomén kaváren s unikátní atmosférou, vynikající kávou a odpovědným přístupem k životnímu prostředí se v Česku zabydlel stejně přirozeně jako v dalších více než 60 zemích na zeměkouli.
Kromě jedinečného zážitku spojeného s každým douškem kávy, nabízejí kavárny Starbucks prostor pro přátelská setkání, četbu, práci i odpočinek od každodenního shonu. Ke kávě ze všech koutů světa se postupně přidala nabídka dalších teplých i studených nápojů, jakož i sendvičů a sladkého pečiva v domácím stylu. V současnosti je v České republice celkem 33 kaváren.
Český Starbucks rok za rokem
2008
-
Společnost AmRest otevírá 22. 1. svou první kavárnu Starbucks v České republice, a to v budově Grömlingovského paláce na Malostranském náměstí, v samotném centru historické Prahy. Jedná se zároveň o první kavárnu Starbucks ve střední Evropě. Polsko, Maďarsko
a Slovensko bude následovat až za pár let.
-
Za první rok se v Praze otevřelo celkem 8 kaváren.
-
Na trh je uvedena nová káva Pike Place Roast, pojmenovaná podle tržiště v Seattlu, kde byla roku 1971 otevřena první kavárna Starbucks na světě.
2009
-
Starbucks v České republice se rozšiřuje do dalších obchodních center – Metropole Zličín
a Centrum Chodov. V rušných nákupních střediscích poskytuje zákazníkům místo pro zvolnění tempa a načerpání nové energie.
2010
-
Společnost Starbucks uvádí na trh ultra-prémiovou řadu zrnkových káv Starbucks Reserve, pocházejících od malých farmářů.
-
V Praze se otevírá 10. a 11. kavárna Starbucks.
2011
-
Starbucks oslavuje 40. výročí založení a přichází se speciální směsí Tribute Blend, jedinečnou kombinací letité Sumatry, na slunci sušených zrn z Etiopie, Papuy Nové Guiney a Kolumbie.
-
Na počest 40. Výročí založení Starbucks se mění logo. Nové logo se zbavilo černé barvy
i textu kolem obrázku, stále mu však dominuje siréna, symbol kaváren Starbucks.
-
Kavárny Starbucks Česká republika se účastní AVON Pochodu proti rakovině prsu. Prostřednictvím dobrovolného prodeje kávy se během pochodu podařilo na konto proti rakovině prsu vybrat 76 000 Kč.
2012
-
Kavárny Starbucks se poprvé rozšiřují mimo Prahu – 22. března se otevírá první kavárna v Ostravě Nové Karolině. V Praze vzniká v pořadí již 12. kavárna.
-
Je představena nová řada světleji pražených zrnkových káv Starbucks Blonde Roast, které
se vyznačují jemnější a lehčí chutí.
2013
-
Počátkem roku je na český trh uvedena věrnostní karta Starbucks Card, se kterou lze platit v kavárnách, sbírat věrnostní body a získávat řadu výhod. Český Starbucks se tak připojuje
k množství zemí po celém světě, kde oblíbená věrnostní karta již funguje.
2014
-
Příznivci kávy Starbucks v Brně se na Vánoce dočkali otevření první brněnské kavárny v nákupním centru Olympia. Kavárna se 72 místy k sezení nabízí i otevřenou terasu s výhledem do obchodního centra.
2015
-
V České republice se otevírá již 20. kavárna Starbucks, a již druhá brněnská kavárna
-
Kavárny Starbucks v České republice se poprvé zapojují do soutěže Starbucks Barista Championship, ve které je zvolen nejlepší Starbucks barista v regionu EMEA. Její finále
se koná v Londýně.
-
Na český trh je uvedena nová Starbucks aplikace, která umožní jednoduché a rychlé platby prostřednictvím mobilního telefonu. Zákazníkům také poradí, kde se nachází nejbližší kavárna Starbucks.
2016
-
Do kaváren Starbucks přichází novinka v podobě Shaken Iced Tea Lemonades od prémiové značky čajů Teavana. Ledový nápoj, který se nemíchá, ale protřepává, si zákazníci mohou dopřát ve variantě se zeleným, černým nebo ibiškovým čajem.
-
Baristé kaváren Starbucks se v hojném počtu podílejí na komunitní akci ,,Čístá řeka Sázava“. Cílem tradičního jarního úklidu sázavských břehů je ulevit přírodě od nánosů všeho, co do ní nepatří.
2017
-
V pražském areálu Waltrovka je otevřena již 30. kavárna Starbucks v Česku.
-
Starbucks dobývá další města České republiky. V říjnu se otevírá kavárna v prostorách obchodního centra Futurum Hradec Králové, chvilku poté kavárna v outletovém centru Hatě ve Znojmu-Chvalovicích.
-
Starbucks představuje program ,,Náš závazek obsluhy zákazníků“, který učí baristy, jak dopřát zákazníkovi okamžik příjemné atmosféry při každé příležitosti. Starbucks totiž neznamená jen kávu, ale výjimečný zážitek po všech stránkách.
About the Author
Tiskové zprávy a anotace od pořadatelů akcí, vydavatelů knížek atd.